10 טיפים: איך כותבים ניוזלטר ללקוחות?

אילון סבג

נכתב ע"י אילון סבג

אנחנו חיים בעידן של ניהול קהילות. ככל שתצליחו לייצר ולטפח קהילה לאורך זמן – זה יתרום באופן ישיר להגדלת המותג שלכם ולצמיחה עסקית.

אחת הדרכים הטובות ביותר לבניית קהילה סביב המותג שלכם – היא באמצעות כתיבת ניוזלטר. ניוזלטר (דיוור באמצעות דוא"ל) הוא אחד האמצעים היעילים ביותר לשמר את הקהילה ולעדכן אותה בחידושים, מבצעים, מכירות וכו'. הדרך להפצת המסרים עוברת בעיקר באמצעות מערכות דיוור שונות, שמאפשרות לנו לנהל רשימות תפוצה ולשלוח להן מסרים מותאמים אישית.

מערכות הדיוור הפופולאריות בישראל ובעולם:

  • מיילצ'ימפ
  • אקטיב טרייל
  • רב מסר
  • SMOOVE
  • שלח מסר
  • פולסים
  • Inforu
  • Get response
  • Aweber
  • Constant contact

תוכלו לקרוא בקצרה על כל מערכת במאמר המצוין של פופטין

זה לא משנה איך אתם בוחרים לעשות זאת ולאיזו כמות תפוצה – יש כמה דגשים שחשוב שתשימו אליהם לב במהלך כתיבת ניוזלטר.  

 

אז איך כותבים ניוזלטר?

  • ניהול רשימות תפוצה – הבסיס לכל הפעילות של הפצת ניוזלטר ללקוחות הינו יצירת רשימת תפוצה רלוונטית ואיכותית. המטרה כאן היא לא כמות – אלא דווקא האיכות. מה עוזרת לכם רשימה של 10,000 משתמשים אם רק 5% מהם פותחים את הדיוורים? בנוסף, מומלץ לחלק את רשימת התפוצה שלכם לתתי רשימות ולהתאים מסרים באופן אישי לכל רשימה. כך למשל קהל שקנה מוצר X וקהל שקנה מוצר Y – לא בהכרח צריכים לקבל את אותם המסרים. כמו כן, במסגרת חוקי הספאם אתם חייבים לספק אפשרות לנרשמים להסיר את עצמם מרשימת התפוצה במידה והם מעוניינים.
  • איכות התוכן – אם יש משהו שאי אפשר להתפשר עליו, הוא ללא ספק איכות התוכן – התוכן בניוזלטר חייב להיות כזה שנותן ערך. כתיבה שיווקית חשובה מאוד וכנראה תעודד מכירות והפניה לאתר – אך חשוב גם לתת מידע מיידי רלוונטי ולא רק לנסות למכור.  אם תנסו רק למכור ולשווק בלי לתת שום דבר מעניין, או לא לתת ערך אז מהר מאוד הגולשים יסירו את עצמם מרשימת התפוצה – כי כמה אפשר לראות מודעות שנועדו רק למכור? התוכן שלכם צריך להיות כתוב טוב, בצורה מעניינת, קריאה ובעלת ערך אינפורמטיבי לגולש.

 

  • תאריך קבוע לניוזלטר – לא תמיד זה אפשרי כי בעולם האינטרנט הדברים מאוד דינמיים, אבל השאיפה שהניוזלטר שלכם יישלח בתאריך קבוע, כמו למשל בתחילת או סוף חודש. זה גורם לרשימה שלכם לחכות ליום הזה כדי לקבל אותו, להבין שאתם לא מספימים ושולחים כל יומיים או מתי שבא לכם, אלא רק פעם בחודש באופן מסודר, זה גם יעזור לכם להתכונן לניוזלטר ולאסוף חומרים לקראת תאריך שליחתו.
  • איזון בכמות הטקסט – רבים תוהים לגבי אורך הטקסט הנדרש בניוזלטר, אז המטרה שלכם היא למצוא את האיזון בין כמות מספקת של מידע לבין פסקאות קצרות וקולעות – יותר מידי טקסט יהפוך אותו למעייף, עם מעט מידי טקסט כנראה שלא תצליחו להעביר את כל מה שאתם רוצים, לכן במקרה הזה אני ממליץ לנסות לגוון באורך הדיוורים על מנת לראות לאילו דיוורים הקהל מגיב בצורה טובה יותר (נתוני פתיחה, הקלקות, הסרה מהרשימה וכו').
  • חדשניים ומעודכנים – סביר להניח שכמוכם יש עוד רבים, גם מתחרים שמדוורים ללקוחות שלכם, לכן אתם חייבים להיות חדשניים, שונים, מיוחדים. לנסות לעניין את הגולשים עם מבצעים מקוריים, עם מידע שנותן ערך שלא נמצא אצל המתחרים, חשוב גם להיות מעודכנים – אם למשל יש איזה אתגר מעניין וויראלי ברשת או איזה טרנד ששווה לרכוב עליו אז זה מומלץ מאוד, יציג אתכם באור חדשני ומעודכן.
  • יצירת אינטראקציה – אם תתייחסו לדיוור החודשי כמו משימה שיש לסמן עליה V פעם בחודש כנראה שגם התוצאות יהיו בהתאם, אבל אם תטפחו אינטראקציה עם הגולשים ותבקשו מהם פידבקים, תשתפו אותם במבצעים, תבצעו סקרים ותשתפו אותם למשל בהחלטות או התלבטויות שלכם, תזמינו אותם לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות, הפעולות הללו יגרמו להם להרגיש חלק מהקהילה שלכם ולרצות לשתף פעולה.
  • ויזואליות – ראשית, אני ממליץ על קו עיצובי אחד ונעים לקריאה שילך איתכם לאורך זמן ממושך בכל המיילים שאתם מתכוונים לשלוח, כזה שיגרום לגולש להבין שהמייל הוא מכם עוד לפני שקרא את מה שכתוב בפנים, זאת אומרת קו עיצוב ייחודי לכם, בנוסף מומלץ לשלב בניוזלטר תמונות, פלייבאזים, סקרים וכו'. לא רק בלוק של טקסט, כולנו מודעים לכוח העצום שיש לתוכן ויזואלי וללכידת תשומת הלב של הגולש וחשוב מאוד שתשתמשו בזה.
  • הימנעות ממילים מסוימות בכותרת – יש מילים מסוימות כמו "חינם", "מתנה" ועוד, שמצד אחד גורמות לגולשים להקליק ולפתוח את המייל מכם בגלל הכותרת המושכת, אבל מצד שני הן גם גורמות לג'ימייל להבין שיש פה פוטנציאל לספאם ולשלוח את המייל שלכם ישירות ללשונית קידומי מכירות או אפילו ספאם, העובדה הזאת מונעת מהגולשים שלכם לקבל את הניוזלטר לINBOX- ורק אם יחפשו הם ימצאו, אז חשוב לוודא ולבדוק לאן מגיעים המיילים שלכם, ואם קרה וזה אכן מגיע לספאם של הגולשים תנסו לאתר את המילים הבעייתיות ולהימנע מהן בעתיד, בכל מקרה רצוי לבצע טסט לפני כל שליחה של מייל לחברים קרובים ולראות לאן זה הגיע. זכרו: הכותרת היא החלק החשוב ביותר בניוזלטר והיא זו שתקבע באופן ישיר כמה אנשים יחליטו לפתוח את הדיוור ולקרוא אותו. אז חשוב להיות יצירתי אך באותה נשימה להיזהר ממילים שנשמעות יותר מדי מכירתיות.
  • A/B TESTING – בסופו של דבר גם כתיבת ניוזלטר כמו הרבה דברים בדיגיטל תוכל להיות אפקטיבית רק אחרי כמה תהליכים של ניסוי וטעייה, אני ממליץ לפחות בפעמים הראשונות לפצל את הניוזלטר ל-2 סגנונות שונים, השינוי יכול לבוא לידי ביטוי בעיצוב, באורך הטקסט, באופי הטקסט, סגנון הכתיבה וכו'. ובעצם לעשות A/B TESTING ולדוור כל אחד מהם לחצי מהרשימה, כך תראו לאיזה מהם הקהל שלכם הגיב בצורה טובה יותר, מה המיר יותר? על מה הקליקו יותר? וכו'.  
  • יצירת דו"ח לאחר כל דיוור – בסוף בסוף לאחר כל העבודה המושקעת, ולאחר שהפצתם את המייל, רצוי ואף הכרחי בעיניי ליצור דו"ח שבו תבדקו את כמות הפתיחות של הדיוור, כמות האנשים שהסירו את עצמם מהרשימה בעקבות הניוזלטר (מעיד על בעיה…), כמות ההקלקות וכו' – את המידע הזה אפשר לקבל בכל תוכנת דיוור והוא יעזור לכם להבין מה עבד טוב או פחות טוב, וכמובן להשתדרג לקראת הניוזלטרים הבאים.

בסופו של דבר צריך להבין שכיום בניגוד לעבר, אנשים בוררים מאוד את החברות שהם מוכנים לקבל מהם דיוורים, אם התדירות של שליחת המיילים תהיה גבוהה, אם לא יהיה ערך אמיתי, אם המיילים לא יהיו מספיק מעניינים ורק יכילו תוכן שיווקי – אז סביר להניח שמרבית הגולשים יסירו את עצמם מרשימת התפוצה, לעומת זאת אם תקדישו זמן, תשקיעו, תחשבו על רעיונות ייחודיים ומקוריים אתם תשמרו את הקהילה שלכם ואפילו תצליחו להגדיל אותה משמעותית.

    רותי לובין
    30 בApril 2023

    תודה, תודה רבה.
    העברת ידע כמו שעשיתם היא מפתח לשפע גדול, כך אני מאמינה. בוקר טוב, יום טוב ושבוע טוב.
    (הכיתוב כאן בקושי נראה ולא רק לעיניי הקשישות, הוא בהיר מאד, אולי בהיר מדי)

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-