עדכון תוכן דחוף! תכנים שאתם חייבים לעדכן באתר שלכם (זהירות פנדה)

anidor

נכתב ע"י anidor

תוכן הוא חלק חשוב ועיקרי באסטרטגיית השיווק של כולנו – גם אם אתם סומכים על גוגל שיזרים לכם תנועה אורגנית המבוססת על תוכן וגם אם אתם סומכים על תנועה שתגיע מפייסבוק – וגם כאן ליצירת תוכן ויראלי ואטרקטיבי יש השפעה גדולה על הצלחת הפעילות שלכם.
אנו עסוקים כל היום ביצירת תכנים חדשים, אך האם עצרתם לרגע לחשוב ולנסות לשדרג את הקיים? יש באתר שלכם עשרות אם לא מאות מאמרים, מוצרים ואירועים שכבר לא רלוונטיים, לא מושכים תנועת גולשים ולמעשה לא ממש תורמים לאתר.

אבל מה אכפת לי? יותר דפים יותר טוב לגוגל

זהו שלא, אם תלמדו טוב את עדכון פנדה של גוגל, תבינו שלא משנה כמה שיותר תוכן באתר, משנה כמה שיותר תוכן רלוונטי שבאמת נותן מענה לגולשים. להזמין עשרות מאמרים או להזין עשרות מוצרים מדי חודש לאו דווקא יעשה את העבודה. המטרה שלכם שהדפים השונים שאתם מעלים לאתר ימשכו אליהם גולשים. אם אחוז גדול מהתכנים שלכם באתר לא מושך גולשים ואף מבריח גולשים – זה בדיוק עילה לביקור של הפנדה באתר שלכם..
לראיה, אחד הלקוחות שלנו, אתר עם עשרות אלפי דפים ומוצרים, בעבר (בהקמת האתר) העלה כמה מאות תכנים שתורגמו דרך גוגל טרנסלייט. התכנים האלו נשכחו ואף אחד לא התייחס אליהם. האתר קודם בשלל תכנים איכותיים מאז והתקדם טוב בגוגל עד שיום אחד פנדה הגיע לביקור וזרקה את רוב הדפים מהאתר כמה דפים טובים לאחור בתוצאות החיפוש.
בדקתם כבר האם התוכן באתר שלכם טוב או לא?

למה לשדרג תכנים ולא לכתוב חדשים?

• גוגל משתמש באלגוריתם שלו גם באלמנט החדשותי – Freshness. ככל שהתוכן עדכני יותר – כך הוא גם אטרקטיבי יותר לגוגל.

1

  • גוגל פנדה: עדיף פחות תוכן עם יותר ערך מאשר יותר תוכן עם פחות ערך לגולש.
  • מתן מענה טוב יותר לגולש.

 

actionלהלן כמה סוגי תכנים שכדאי לכם לשדרג ולשנות בהקדם:

  1. תוכן בדף מוצר שפג התוקף שלו

הכוונה כאן בעיקר לדפי מוצרים שפג תוקפם באתרי איקומרס.  בזמנו כתבתי פוסט עם הנחיות SEO למקרים בהם פג תוקף של מוצר באתר שלכם.  כדי לאמ;לק את הפוסט – אם המוצר הזה לא הולך לחזור בקרוב – יש להפנות אותו באופן קבוע לדף מוצר רלוונטי אחר (הפניית 301) – אל תפנו לדף הבית – זה לא מה שהגולש מחפש.  אם הוא יחזור בקרוב – אפשר להפנות אותו באופן זמני (הפניית 302).   באתרים גדולים אני בכל מקרה מאמין שיהיו לכם לא מעט דפי 404. במידה ואין לאן להפנות – עדיף למחוק את הדף  (אלא אם הדף מקבל קישורים איכותיים ואז שוב ההמלצה להפנות לדף חלופי דומה).

מה שכן, במידה וביצעתם הפניה, מומלץ לכתוב משהו בנושא עבור גולשים שהופנו לדף מקישורים שונים ברשת – על מנת שיבינו מה קרה למוצר אותו חיפשו ולמה החלטתם להפנות אותם דווקא למוצר ספציפי אחר.

אותו עיקרון תקף גם לאתרי דרושים, בהם קיימות משרות רבות שכבר אוישו, כמו גם לאתרי נדל"ן עם דירות שכבר הושכרו / נרכשו.   במידה ואפשרי לעדכן / לרענן את הדף בתוכן חדש ועדכני – מומלץ.  כדאי להוסיף גם קישורי המלצה למשרות / דירות דומות. במידה ומדובר בנכס / משרה אחרת לגמרי – מומלץ לבצע הפניה.

 

  1. תוכן בדפי אירועים שהיו בעבר

באתרים רבים יש דפים של אירועים שהתקיימו בעבר ולא רלוונטיים יותר למשתמשים. אם מדובר באירוע שעתיד לחזור על עצמו – כדאי להשתמש באותו דף ורק לרענן לו את התוכן מדי פעם בהתאם לצורך ולאירוע העדכני.  שימו לב שאתם קוראים לדף בשם מתאים כמו  example.co.il/webinar ולא בשם webinar2015 למשל..   אגב, בהחלט יכול להיות מקרה שחשוב לנו לשמור על התוכן של האירוע הקודם (במידה ואנו מעריכים שגולשים ירצו לצפות בו – אם יש צילום של האירוע למשל או שמעוניינים להציג סקירה של האירוע).  במקרה כזה עדיף לשמור על תוכן האירוע ב- URL  ייחודי נפרד.   בכל מקרה עדיף שיהיה URL  קבוע במידה והאירוע חוזר על עצמו (אפשר ליצור ארכיון אירועים ישנים) – כך כוחו של הדף נשמר בגוגל.

אם מדובר באירוע חד-פעמי – מומלץ להפנות אותו לדף רלוונטי אחר או למחוק אותו במידה והוא לא רלוונטי יותר.

  1. דפי מבצעים / אירוע מכירה חד-פעמי  

לפעמים אנו בוחרים לעשות מבצע ייחודי וזמני ללקוחותינו.  חלק מעדיפים לעשות זאת על דף נחיתה ייעודי בסאב דומיין וחלק בוחרים לפתוח דף ייעודי באתר.  בכל מקרה, לאחר שנגמר המבצע (במידה והדף אונדקס בגוגל) – כנראה שהמבצע לא תקף יותר ומומלץ גם במקרה זה להפנות את הגולשים לדף מבצעים חלופי או במידה וישנה קטגוריה קבועה באתר שמרכזת מבצעים עדכניים.

 

  1. מדריכים (מאמרים) לא עדכניים

במציאות כיום, במיוחד בעידן השיווק הדיגיטלי, יש כל הזמן עדכונים ושינויים.  כך שמדריך נהדר שכתבתם לפני חודש יכול להיות לא רלוונטי בעוד מספר חודשים.       עם זאת, אם אתם מקודמים בביטוי מסוים עם אותו מדריך – שווה לנסות לשמר את כוחו של הדף ובמקום לכתוב מאמר חדש בכל פעם – פשוט לרענן ולעדכן את הדף המקורי.

דוגמה טובה לזה היא למשל סקר הפרמטרים שמשפיעים על SEO  שמבצעים ב- MOZ  מדי שנתיים.  במקרה שלהם יש דף קבוע –  שמקודם בנושא בביטוי Search engine ranking factors – כשכל פעם הדף מתעדכן עם השנה הרלוונטית (כרגע המחקר האחרון עדכני לשנת 2015 אז הטייטל של הדף מכיל גם 2015).  כדי לא לאבד את המידע של המחקרים הקודמים, נפתחים דפים ייעודיים בכל פעם שמתעדכן המחקר – וכך ניתן למצוא דפים נוספים שמקדמים ומציגים את המחקר של 2013, 2011 וכן הלאה..   אגב, הדפים הנ"ל יושבים תחת תיקייה בה יושבים כלל המחקרים כשדף האב הוא כמובן דף הקטגוריה המקודם בביטוי הראשי.

 

  1. תוכן משוכפל / תוכן שחוזר על עצמו

במקרה הזה נוהגים להבדיל בין תכנים שחוזרים על עצמם באותו אתר (למשל פסקה שחוזרת על עצמה בדפים מסוימים) לבין תכנים שקיימים באתר וגם קיימים בדומיינים אחרים (חמור יותר).

במקרה כזה, עליכם לשכתב באופן מיידי את התכנים וליצור תכנים חדשים מקוריים.  מומלץ להשתמש בכלים כמו Copyscape או siteliner (אם כי בעיניי הוא פחות טוב).  כמו כן, ב- Search console תוכלו לזהות המון דפים בעלי טייטל זהה – מה שעשוי לרמז על תוכן כפול.

 

  1. התחלתם למחזר תוכן?

אם אתם כותבים בלוג במשך זמן רב, סיכוי טוב שאתם מתחילים לחזור על עצמכם.  אם יש לכם המון דפים שהם "אותה גברת בשינוי אדרת" שווה לבדוק אם כדאי לאחד אותם למאמר אחד מרכזי ומקיף בנושא.

בעבר מקדמים רבים היו נוהגים ליצור דפים רבים לאותו נושא כדי לקדם את האתר שלהם בביטויים שונים.  אז אמנם בארץ זה עדיין עובד (ראו אתרי מנעולנים למשל..), אבל גוגל ממש לא מסמפט את הנושא.

כל עוד כל מאמר מייצר זווית שונה ונותן ערך כלשהו אחר מיתר המאמרים באותו נושא – זה בסדר.  אם כל המאמרים האלה אומרים בדיוק אותו דבר בצורה שונה – שווה לכם לשקול לאחד את המאמרים האלו ולהפנות את כולם לדף החזק ביותר שמקודם בגוגל.  (כל עוד לא כולם מקודמים בתוצאות הראשונות בגוגל כמובן.. 🙂  )

 

לסיכום:

גוגל כבר נמצא כמה שנים בתהליך של מעבר לאיכות על פני כמות.  נכון, כולם יגידו לכם שחשוב לאנדקס כמה שיותר דפים, אך אם רוב הדפים באתר שלכם לא נותנים שום ערך – אתם בדרך הוודאית לעונש פנדה.

אם אין לכם סיבה אמתית להשאיר תוכן באתר – אז עדיף לעשות את אחד מהדברים הבאים:

  • לעדכן את התוכן בדף
  • להפנות לדף רלוונטי אחר (הפניה זמנית או קבועה)
  • תסירו את הדף

לאורך זמן, האתר שלכם יהיה איכותי יותר כשכל דף נותן מענה עדכני וטוב ללקוחות.   ואם אתם שואלים אותי, זה גם מה שיעזור לאתר שלכם להתקדם טוב יותר בגוגל.

 

מה דעתכם?

האם אתם נוהגים לערוך ולרענן את התכנים באתרים שלכם?

 

 

 

    דניאל זריהן
    26 בNovember 2015

    פוסט מעולה אחי, אחד הטובים שקראתי לאחרונה!

      anidor
      27 בNovember 2015

      תודה גבר

    Maty Avramson
    1 בDecember 2015

    פוסט מקצועי. מומלץ לקרא וליישם

    גילעד
    17 בDecember 2015

    תודה
    סעיפים 1,2,3 מאוד נכונים, הרבה לא מיישמים אותם
    כמו לדוגמא: אתרי קופנים וכו'

    האקרמן
    23 בDecember 2015

    רעיונות טובים! תודה רבה

    איציק עגם
    24 בDecember 2015

    כמה שאתה צודק לגבי הפיסקה הרביעית, אני רואה לא מעט אתרים שהמדריכים שלהם כבר לא רלוונטיים בכלל לתחום ה-SEO של היום.

      ענת
      28 בJanuary 2016

      אם יש לי שני אתרים שונים- וחלק מהתכנים כפולים- גוגל יכעס עלי?

        Anidor
        28 בJanuary 2016

        כן. עדיף לרענן וליצור תכנים חדשים.
        תמיד קיימת האפשרות ליצור תגית קנוניקל בין תוכן אחד לאחר ואז גוגל יאנדקס רק גרסה אחת

    eliatar
    21 בApril 2016

    אחלה מאמר, אינפורמטיבי מאוד!

    רועי
    31 בJanuary 2017

    בהחלט אחלה פוסט ! רואים שהוא מושקע !
    אני יחסי חדש בתחום ומבטיח - אמשיך לעקוב 🙂

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-