Phrase rank וחשיבותו בניהול התוכן באתר

Phrase rank
anidor

נכתב ע"י anidor

Phrase rank
Phrase rank

לפני כמה זמן פנה אלי לקוח בהתייעצות לגבי קידום האתר שלו.

העסק שלו היה מקום שמשמש ביומיום שלו בתור גן בוטני לגידול צמחים וחיות, כשבמקום ניתנת אפשרות גם לקיום אירועים כגון בר מצווה , כנסים וכדומה.

האתר היה מקודם בביטויים רבים הקשורים לגן בוטני וכדומה , אך הלקוח לא הבין מדוע הוא אינו מקודם במילות מפתח רלוונטיות לאירועים במקום כגון בר מצווה וכדומה, על אף שיש לו דפי נחיתה מובנים באתר והם מכילים תוכן וקישורים נכנסים.

אתם יודעים מהי הבעיה העיקרית של הלקוח?   התשובה נמצאת במונח  Phrase rank.

.

איפה מתחילה הבעיה?

קידום אתרים באינטרנט הנו תחום שמשתנה ומתעדכן באופן שוטף.  בכל פעם גוגל עורכים עדכונים ושינויים באלגוריתם על מנת להפוך את התוצאות שלהם לרלוונטיות יותר, ובכל פעם מחדש מקדמי אתרים מוצאים את הדרכים להתמודד עם השינוי ולקדם את האתרים שלהם בהתאם.

אחת הבעיות עד 2007 הייתה שתוצאות החיפוש החלו לאבד מהרלוונטיות שלהם בעקבות ניסיונות מניפולציה של מקדמי אתרים לקדם מילות מפתח באמצעות שימוש עודף בצפיפות מילות מפתח בדף.   השיטה הייתה פשוטה, מקדמי אתרים בנו דפי נחיתה מלאים ומשובצים בעודף מילות מפתח.  את דפים אלה הם קידמו באמצעות קישורים מרובים לכל דף לקידום מילות מפתח.

האלגוריתם של גוגל, שעד אז התבסס בעיקר על דירוג ה- Page rank שמתבסס על כמות ואיכות הקישורים הנכנסים לאתר – התייחס לכמות הקישורים הגבוהה ולשימוש החוזר במילת המפתח בתור פרמטר חשוב בקידום וכך קידם דפים ברשת.

הבעיה נוצרה כאשר מקדמי אתרים החלו לזבל את הרשת במלא דפים שלא מעניקים ערך רב בתוכן שלהם ורק משתמשים בזיבול מילות מפתח בדפים באתר שלהם.

.

איך גוגל פתר את זה? Phrase rank.

.

Phrase rank

בשנת 2007 הוסיף גוגל עדכון חשוב מאוד לאלגוריתם דירוג התוצאות שלו – Phrase rank.

אלגוריתם ה- Phrase rank מבוסס על התייחסות לצירופי מילים וניתוח מילות מפתח רלוונטיות באתר.   כשהגולשים מחפשים שאילתות בגוגל, הם לרוב יחפשו מגוון רחב של ביטויים ולא רק מילת מפתח אחת ספציפית.

כך גוגל החל לבצע אינדוקס של צירופי מילים שכיחים באינטרנט והחל למפות צירופי מילים נוספים הקשורים אליהם.   גוגל מזהה תבניות וצירופי מילים שחוזרים בתדירות גבוהה ואוגר מידע על כל הדפים והאתרים שמכילים צירופי מילים רלוונטיים אלו.

האלגוריתם גם יודע לחזות ביטויים נוספים שעלולים להיות רלוונטיים למילות המפתח.  למשל אם באתר שלכם יש את מילת המפתח שיווק באינטרנט, סיכוי טוב שגם הביטוי שיווק ברשת חברתית או קידום בפייסבוק יופיע באותו עמוד.  גוגל מצפה לראות בעמודי התוכן שלכם מילות מפתח וביטויים רלוונטיים נוספים, על כן יש חשיבות גבוהה לשיבוץ צירופי מילים רלוונטיים נוספים.

.

אז איך פותרים את הבעיה של הלקוח שלנו?  קראו בפוסט ההמשך על:

היררכיית תוכן בעזרת Phrase rank

    כתיבת תוכן דף בית | כתיבת תוכן לאתר
    23 בOctober 2011

    [...] בונים היררכיית תוכן לאתר, עלינו לבנות פריסה וסדר הגיוני של מבנה התוכן באתר – כך [...]

    בניית אתרים
    17 בJanuary 2012

    אין ספק, מי שרוצה לכתוב מאמרים איכותיים גם לטובת SEO חייב להתחש ב phrase rank

    חשיבות ה- UI בקידום אתרים | היידה קידום אתרים
    7 בNovember 2012

    [...] רבות בעבר על phrase rank  וחשיבותו בבניית אסטרטגיית התוכן לאתר.  אחד הדברים [...]

    חשיבות ה- UI בקידום אתרים | היידה קידום אתרים
    20 בJanuary 2014

    […] רבות בעבר על phrase rank  וחשיבותו בבניית אסטרטגיית התוכן לאתר.  אחד הדברים […]

    סיכומי שיעור | סיכום שיעור 06.04 (יום שני) | Sagi PC - שגיא מוגרבי טכנאי מחשבים
    7 בApril 2020

    […] את פירמידות Phrase Rank הרחבות+לפחות 4 […]

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-