איך מתחילים לכתוב תוכן?

כותב תוכן מתחיל
admedia

נכתב ע"י admedia

כולם תמיד אמרו לכם שאתם כותבים מדהים, אפילו המורה בכיתה ג' ציינה בתעודה שחיבורים כמו שלכם, היא, מעולם, במהלך מאתיים שנות עבודתה כמורה, לא ראתה. כיום, אתם מחלטרים פה ושם בין עבודות ומנסים להציף את הראש שלכם מעל המים. נראה לכם שכתיבת תוכן לאתרים תפורה עליכם בול. נכון?

ובכן, יש לנו חדשות טובות עבורכם, אבל יש לנו גם קצת חדשות רעות – כן, "תוכן" הוא באמת מושג נרחב שכולל לא מעט דרגות ורמות התמחות. אבל מצד שני, כתיבת תוכן שמושכת אנשים ומשפיעה עליהם, אינה עניין של מה בכך – היא דורשת התמקדות והתמקצעות, מצד אחד, ומצד שני, גם יכולה לגרום לכם לא מעט שברון לב (אתם לא יודעים איך זה מרגיש כשעורך / מקדם מחרב את כל הטקסט המדהים שכתבתם, רק כי הוא לא עולה בקנה אחד עם המטרה הראשונית שלשמה הוא נכתב).

אז אם גם אתם רוצים להיכנס לעולם כותבי התוכן, אתם הולכים לגלות עולם מרתק שיאפשר לכם להתפרנס ולעבוד מכל מקום אפשרי, אך עם כל הקלות והנוחות, יש גם לא מעט קושי במקצוע.  אז בוא נדבר על זה.

שלושה טיפים שכל כותב תוכן מתחיל צריך לדעת:

ועכשיו, אחרי שניסינו לקרוע מעט את ההילה הזוהרת (פחחחח, טוב?) מעל כתיבת תוכן כמקצוע וכאמצעי לקיום, יש לנו שלושה טיפים קונקרטיים מעט יותר עבורכם:

קראו המון, כל מה שניתן לקרוא – אחד מהכישורים הנדרשים מכותב תוכן הוא אוצר מילים גדול, כזה שמאפשר לו להחליף כל מילה במשפט בלפחות חמש אופציות אחרות. לא כל כך מתחברים לטיפ הזה? אתם לגמרי תתחברו, כשתצטרכו לשכפל ולשכתב את אותו מאמר בן 300 מילים ל-10 גרסאות שונות שעוברות קופי-סקייפ.

הכירו את עצמכם ומקדו את כתיבת התוכן שלכם בתחום שבו אתם חשים בנוח – ישנם לא מעט סוגים של תכנים (תכנים קידומיים, תכנים שיווקיים, תכנים מקצועיים וכן הלאה). חלק גדול מכותבי התוכן מתמחים ומתמקצעים באחד מסוגי התכנים הללו, ורק מעטים מהם מסוגלים לחוש בנוח ולזרום עם תוכן ששייך ליותר מסוג תוכן אחד. לעיתים נדירות מאד ניתן למצוא קופירייטרים וכותבי תוכן שמסוגלים לעבוד רוחבית ולכתוב הכל על כל נושא. בסיכומו של דבר, אם אתם רוצים לעסוק בתחום, תצטרכו למצוא את מה שזורם לכם הכי טוב, גם מבחינת סוגי התכנים שאתם כותבים, וגם מבחינת תחומי הכתיבה שבהם אתם מתמצאים.

הזכירו לעצמכם, חזור והזכר, שאין פה שום דבר אישי או רגשי – אחד מהמכשולים הגדולים ביותר של כותב תוכן מתחיל הוא הקשר הרגשי שלו לתוכן שהוא כותב. על אף, שמראש, אתם יודעים שאתם כאן בתפקיד "עט / מקלדת להשכיר", קשה מאד להתעלם מתחושת העלבון שאותה אתם עלולים לחוש כשעורך או מקדם נלהבים מידי משנים לכם את כל הטקסט המדהים שכתבתם והופכים אותו למתאים לצרכי האתר / הלקוח. זה המקום לזכור שהתוכן, מדהים ככל שיהיה, מגיע כדי לקדם מטרה כלשהי, וזה לא אישי נגדכם. זה לא הופך אתכם לכותבים פחות טובים!

איך מוצאים על מה לכתוב?

גוגל הוא החבר הכי טוב שלכם. זה נהדר לקבל השראה אבל זה מאוד רע להעתיק תוכן של מישהו אחר. גם בהיבט של קניין רוחני וגם בהיבט של פוטנציאל לפגישה מגוגל.  אז קודם כל שמרו על מקוריות.  מעבר לזה יש לא מעט מקורות השראה של מאמרים אחרים / סרטונים ושלל כלים שיוכלו לעזור לכם למצוא על מה לכתוב.

 בשורה התחתונה,

אם תדעו להפיק מכתיבת התוכן כאמצעי לקיום גם את המרב עבורכם כאנשים לומדים ומתפתחים, אין לנו כל ספק שתוכלו להצליח בכך, ובגדול!

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-