8 כללי זהב לכתיבת תוכן

כתיבת תוכן
צוות היידה

נכתב ע"י צוות היידה

בתור כותבי תוכן, זו האחריות שלכם לספק למשתמשים מידע בעל ערך וגם לקדם את המטרות השיווקיות של האתר שעבורו אתם כותבים, להדריך את הקוראים בצורה אפקטיבית, אלגנטית ובעלת ערך דרך המידע שאתם צריכים ורוצים שהם יחשפו אליו. במציאות הצרכנית-דיגיטלית שכולנו חיים בה כיום, זה הופך לקשה יותר ויותר ללכוד את תשומת הלב של גולשים הקוראים תוכן אינטרנטי, אך התוכן הוא עדיין עמוד תווך מרכזי ומהותי בשיווק דיגיטלי – כדי לגשר על הפער הזה וכדי שתוכלו ליצור תוכן מעולה ויעיל, הכנו לכם רשימה של 8 כללי זהב לכתיבת תוכן.

 

כללי זהב מנצחים לכתיבת תוכן שעובדת!

הכירו את קהל היעד שלכם

תוכן מעולה צריך להיות כתוב תוך הבנת מי קהל היעד שעבורו הוא מיועד, כאשר כמובן שהתוכן צריך להתאים לאותו קהל יעד מבחינת שפה, סטייל, מסרים, מענה לכאבים ושאלות וכיוצא באלו. עוד לפני שאתם כותבים מילה אחת, שאלו את עצמכם: מי קהל המטרה שלי? האם אפשר לחלק את הקהל לקהל ראשי וקהל משני? מה התוכן שקהל היעד שלי מחפש וצריך? מה השפה והסגנון המתאימים לקהל היעד שלי?

פירמידת תוכן הפוכה

תשומת הלב של משתמשי אינטרנט כיום קצרה, קשה להשגה ותוך שניות הם מחליטים האם להישאר באתר שלכם או לנטוש אותו. לכן קריטי לתכנן את זרימת התוכן שלכם כמו פירמידה הפוכה: המסר העיקרי צריך להיות מיד בהתחלה ולא בסוף, הפירוט המעמיק יותר באמצע הטקסט ובסוף, לפני קריאה לפעולה, מידע שנחמד אם הם יקראו אך הוא לא קריטי להעברת המסר.

משפטים קצרים ופשוטים

השלב הבא הוא לדעת איך לבנות ולכתוב את התוכן שלכם. השתמשו במשפטים קצרים ופשוטים. תכנים קלים להבנה, עם ערך אמיתי ואפילו הצעת ערך איכותית ימשכו פנימה עוד ועוד קוראים. בנוסף, הקפידו להימנע מטעויות לשון ודקדוק, בעיקר כאלו הזועקות לשמיים.

כתבו כותרות מעולות ומושכות

כותרות הן אלמנט מרכזי וחשוב ביותר במשיכת הקוראים פנימה והשארתם בתוכן שאתם מייצרים. הקפידו לכתוב כותרות מעולות, מושכות ומסקרנות והשקיעו בכך את המחשבה הראויה לנושא מהותי זה.

אל תצרו מבוכי תוכן

יש כותבים הנוהגים להוסיף נופך דרמטי לכל התכנים שלהם, לסטות מהנושא ולכתוב על עוד ועוד נושאים מלבד הנושא העיקרי של התוכן. זה בסדר ומתבקש ברומן, אך פחות בתוכן לאתרי אינטרנט! הקפידו לא לסבך את התוכן יותר מדי ולא ליצור מבוכי תוכן שבסופם הקורא בכלל לא מבין מה הוא קרא ומה היה בכלל המסר והמידע.

בנוסף, חשוב לייצר טקסטים קריאים ומסודרים, עם סידור שכבות נכון וזרימת תוכן המכוונת את הקוראים בכיוון הנכון והרצוי עבורכם.

אל תגזימו עם ז'רגון מקצועי

תוכן דיגיטלי צריך לפנות לקהלי יעד ספציפיים, אבל גם לספק מידע כללי ואיכותי לקוראים שאינם מומחים בתחום שעליו אתם כותבים. לכן הקפידו לא להגזים עם שימוש במונחים מקצועיים ושפה מקצועית מסובכת מדי שעשויה בהחלט להרחיק קוראים ולקוחות פוטנציאליים.

מדי פעם, הכניסו קצת הומור או מילים נרדפות

מעט הומור מדויק ואלגנטי ושימוש מושכל במילים נרדפות ומשחקי מילים שומרים על הקוראים ערניים ומעורבים בתוכן שלכם, אז נסו להשתמש בכלי זה בצורה מושכלת ונכונה. זו מיומנות נרכשת ויש היום גם כלים אינטרנטיים שעוזרים במציאת המילים הנכונות.

הכל מתנקז לקריאה לפעולה (CTA)

תוכן איכותי ובעל ערך לא מתנגש עם הצורך למכור או לייצר המרות מאתר האינטרנט, הרבה דרך כתיבת קופי שיווקי ומניע לפעולה. לכן כמעט כל סוג תוכן דיגיטלי צריך שתהיה בו הנעה לפעולה, משפט ברור, איכותי ומוכוון מטרה המפרט בפשטות את הצעת הערך של האתר וקורא למשתמש לבצע פעולה ספציפית.

 

אהבתם מה שקראתם כאן? באתר תמצאו עוד שפע אדיר של תכנים שיעזרו לכם לשפר את התוכן שאתם מייצרים.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-