צפיפות מילות מפתח: כמה פעמים לשלב ביטוי במאמר SEO?

צוות היידה

נכתב ע"י צוות היידה

ותיקי ענף ה-SEO ודאי זוכרים שהתכנים הראשונים שהופקו לקידום אתר בגוגל היו עמוסים במילות מפתח והדחיסות של הביטויים המקודמים הייתה מאוד גבוה בתוך כל מאמר או עמוד תוכן. אלו תכנים שהיום כבר פשוט לא כותבים, גם כי הם לא איכותיים ולא נוחים לקריאה אנושית וגם כי גוגל כבר מזמן לא מדרג אתרים וביטויים בצורה כל כך פשטנית ושקופה. אך מן הסתם עדיין יש חשיבות לשימוש בביטויי מפתח בתכנים דיגיטליים, כאשר היום הדיוק הוא קריטי ויכול לעשות את ההבדל בין דירוג גבוה ואיכותי לבין תוכן "זבל" שלא תורם לגולשים ולא לקידום אתרים.

אנו נשאלים הרבה מה השילוב הנכון של ביטויי מפתח בתוכן SEO, מה הדחיסות הנכונה וכמה ביטויים יכולים להיות מדורגים ומקודמים בתוכן בודד – המאמר הזה מיועד לתת תשובות לשאלות אלו, כמו גם לתהות האם אלו עדיין שאלות רלוונטיות (רמז, פחות מבעבר…).

איכות על פני כמות

באופן הפשוט ביותר, ביטויי המפתח הם הרעיונות והנושאים המגדירים על מה האתר או התוכן שלכם מדבר. במונחי SEO, אלו ביטויים הרלוונטיים במיוחד לפעילות האתר המקודם ואלו הביטויים שגולשים מזינים לתיבת החיפוש. כך שביטויי מפתח הם חשובים כי הם מהווים מעין גשר בין מה שאנשים מחפשים לבין התוכן שאתר מציע, כאשר המטרה המרכזית היא להביא תנועת גולשים מתוצאות החיפוש אל האתר שלכם.

כל זה, יחד עם ההתפתחות המשמעותית באלגוריתם החיפוש והדירוג של גוגל, מוביל אותנו לכך שהיום האיכות חשובה יותר מכמות ספציפית של חזרה על ביטוי מפתח כזה או אחר או דחיסות מילות מפתח מסוימת. כאמור, הימים של דחיסת כמה ביטויי חיפוש בצורה מסיבית לאורך התוכן, כבר מזמן עברו מהעולם, אלגוריתם החיפוש כבר הרבה יותר משוכלל, מתקדם וחכם מאשר העבר – כך שלמעשה דחיסת יותר מדי ביטויי מפתח בעמוד עושה יותר נזק מתועלת ויכולה לפגוע בדירוג העמוד.

חשוב לבחור ביטויי מפתח איכותיים ורלוונטיים במיוחד ולכתוב תוכן איכותי, שבאמת נותן ערך לגולש ובלי חזרה מוגזמת או אפילו רבה על הביטויים הללו. בנוסף, חשוב מאוד לא להשתמש בביטויים המקודמים בעמוד כדי לומר את אותו הדבר שוב ושוב, בניסוח שונה – שוב, אלגוריתם החיפוש חכם "מדי" וזה פשוט לא עובד וגם פוגע באיכות התוכן.

סורי, אבל אין מספר קסם אחד!

נמשיך עם אותו קו מקצועי-מעשי של שילוב ביטויי מפתח ודחיסות מילות מפתח בתכני SEO, בפועל אי אפשר היום לתת מספר קסם אחיד ומדויק של כמות הביטויים שאפשר לקדם בעמוד תוכן בודד או לכמות הפעמים שביטוי מקודם צריך להופיע. זה מאוד תלוי סיטואציה, תלוי בסוג התוכן ובנושא שאתם מנסים להעביר.

כן נוכל בהחלט לומר כי קריטי לא לדחוס את הביטויים בצורה מוגזמת ולא טבעית ובאופן כללי רצוי להתמקד במספר מצומצם של מילות מפתח מקודמות בכל עמוד SEO.

דגשים חשובים ורלוונטיים לביטויי מפתח בתכני SEO

השורה התחתונה היא, שדחיסות ביטויי מפתח היא פשוט לא משהו שאנחנו ממליצים לשים עליו דגש משמעותי או לשים עליו את הדגש. מנוע החיפוש של גוגל בפועל התקדם כבר מעבר לנתון "יבש" זה ופשוט הפך למתוחכם, יעיל וחכם יותר.

התרכזו ביצירת תוכן מעולה, עם ערך אמיתי לגולשים ותוך התמקדות כללית בביטויי המפתח הכי רלוונטיים, בצורה טבעית וזורמת וחלילה לא מאולצת – אפילו פעם או פעמיים בלבד בכל התוכן יכולים לגמרי להספיק.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-