4 סיבות לפתוח בלוג

צוות היידה

נכתב ע"י צוות היידה

אחת השאלות הכי נפוצות שאנחנו מקבלים מבעלי אתרים ועסקים היא מה בכלל הקטע עם כתיבת בלוג והאם כדאי להתחיל להפעיל אחד באתר. בפועל, גם בעבר ובהחלט שהיום, הפעלת בלוג בתוך אתר עסקי היא חשובה במיוחד ליצירת נוכחות דיגיטלית איכותית ויעילה, הן מבחינת קידום אתרים, הן מבחינת הריענון והרלוונטיות שלו והן מבחינת מתן ערך מוסף אמיתי ומתמשך למשתמשים וללקוחות שלכם.

עולם הבלוגינג התפתח מאוד מאז הימים בהם בלוגים היו פלטפורמה לאנשים פרטיים ומקום בו הם יכלו להביע את דעותיהם ולשתף בחוויותיהם. היום, מותגים ועסקים מכל הסוגים ומגזרי הפעילות משתמשים בבלוגים כחלק אינהרנטי מהאתרים שלהם כדי לספק ערך, ליישם הלכה למעשה שיווק באמצעות תוכן ולהגדיל החשיפה שלהם.

חברת האינטרנט HubSpot הציגה נתונים לפיה משווקי B2B המפעילים בלוג ועוסקים בכתיבת מאמרים באופן שוטף משיגים 67% יותר לידים לעומת אתרים שלא כותבים בלוג. רק כהמחשה מעשית לחשיבות של כתיבת תוכן שיווקי ואינפורמטיבי בפורמט של בלוג.

אפשר לדבר המון על איך לכתוב תוכן ומאמרים לבלוג, האם לשלב בבלוג כתיבת תוכן שיווקי ושאר נושאים פרקטיים לגבי הפעלת בלוג – כרגע נתמקד בשאלה מדוע זה בכלל חשוב שיהיה לכם בלוג באתר.

ההמלצה שלנו היא חד משמעית לפתוח בלוג על דומיין שלכם ולא לפתוח בלוג על רשת בלוגים כלשהי.

הנעת טראפיק לאתר שלכם

אחד הדברים המהותיים ביותר שכתיבת תוכן לבלוג באתר שלכם עושה – כמובן בהנחה שאתם מבצעים כתיבת מאמרים איכותיים ובעלי ערך ותהליך SEO מושכל – הוא הנעת טראפיק של גולשים לאתר. זה בתורו משפר מכלול אלמנטים בביצועי האתר, מדירוג וקידום, דרך יצירת אמינות וסמכותיות וגם שיפור בהמרות.

תוכן לאתרים במודל של בלוג פועל בצורה מצוינת בהבאת עוד גולשים להיחשף אליכם, דרך חיפוש המידע שתכני הבלוג שלכם נותנים להם מענה, פרסומים ושיתופים במדיה חברתית וכיוצא באלו. כך, ככל שאתם מבצעים יותר כתיבת תוכל לבלוג, כך אתם מגדילים את החשיפה ואת התנועה לאתר.

באותו הקשר, כתיבת מאמרים הנותנים ערך אמיתי וייחודי יגרמו לגולשים שלכם לשתף יותר את התכנים בבלוג, מה שיוצר כמובן לינקים חוזרים לאתר שלכם ותורם בהמשך למאמצי ה-SEO.

בניית אמינות וסמכותיות

בלוג עם מידע שימושי, איכותי ובעל ערך לגולשים מראה לקהל וללקוחות שלכם שאתם מקור אמין, סמכותי ומקצועי למה שאתם עושים ומציעים – שאתם יודעים על מה אתם מדברים! כתיבת פוסטים על נושאים שהגולשים ימצאו מעניינים ומסייעים תראה שאתם לא עוד עסק שמוכר שירות או מוצר. וכמו שאנו יודעים, אמינות וסמכותיות אצל הגולשים מיתרגמת לרוב למעשים וזה גם מעלה את ערך האמינות והסמכותיות שלכם בעיני גוגל.

 

יצירת שליטה בשיח

כאשר אתר מצליח לייצר שיח ולשלוט בשיח בנושא מסוים, זה כבר מקנה לו יתרון תחרותי ועסקי על פני מתחרים. בהקשר זה, ניהול בלוג היא דרך נפלאה להתחיל שיחות ואינטראקציות ישירות עם קהל היעד שלכם – גם דרך מתן מענה לבעיות נפוצות בתחום פעילותכם ונושאים שאנשים רבים מחפשים וגם דרך חלק התגובות בבלוג. ההמלצה הגורפת שלנו היא להיות פעילים בחלק התגובות, לעודד תגובות, להגיב ולענות בצורה שקופה, שירותית וחיובית – גם לביקורת.

ביחס למרכיב התגובות והאינטראקציות שלכם עם הגולשים דרכן, בכתיבת מאמרים אינפורמטיביים וכתיבת תוכן לבלוג, נסו למשל לכתוב טקסט שכולל בתוכו שאלה ישירה לקוראים ובקשה אליהם להגיב לכם בתגובות.

בלוג משפר את ה-SEO שלכם ומקפיץ אתכם ב-SERP

כבר ציינו את זה קודם, אבל זוהי נקודה כה חשובה בהמלצה לכתוב בלוג, ששווה להקדיש לה סעיף נפרד. הפעלת בלוג באתר שלכם משפרת את ביצועי ה-SEO שלכם. תוכן חדש ועדכני הוא עדיין מרכיב מהותי בהגעה למיקום גבוה בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל (SERP). השתמשו במילות מפתח בכתיבת מאמרים לבלוג, כתבו תוכן המעודד אינטראקציה ושיתוף וגם תוכן שיהיה באמת איכותי ובעל ערך ועשו שימוש בנושאים וקטגוריות תוכן שאתם רוצים שהמותג והאתר שלכם יימצא ויזוהה לפיהם.

בהקשר ל-SEO, אפילו בלי ניתוחי SEO וטקטיקות מוגדרות, פשוט לכתוב תוכן איכותי על תחום הפעילות שלכם ופירוט על נקודות רלוונטיות שונות לגבי האתר ומה שאתם מציעים כבר יגדיל באופן טבעי את מילות המפתח והחיפוש באתר שלכם.

לסיכום:  כתיבת בלוג באתר שלכם היא בהחלט צעד מומלץ ובעל יתרונות מעשיים רבים. זה לא מאוד קשה, אך קריטי לבצע זאת נכון עם כתיבת תוכן מעולה, שימוש חכם בתוכן ויזואלי ומתן ערך אמיתי לגולשים. בלוג רלוונטי ואיכותי מספק החזר השקעה מהיר ותורם רבות לכל המערך הדיגיטלי שלכם!

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-