איך בינה מלאכותית יכולה להשפיע על קידום אתרים?

אילון סבג

נכתב ע"י אילון סבג

בינה מלאכותית (AI (Artificial intelligence הפכה לשם החם בתעשיות שונות שמעוניינות בשיפור תהליכים ומיקסום של הרווחים. גם בעולמות קידום אתרים והתוכן יש לכך השפעה שמביאה איתה שינויים גדולים מאוד.

מה זאת בינה מלאכותית?

למעשה מדובר על היכולת של מחשב להבין את המוח האנושי, כלומר לנסות להתחקות כמה שיותר אחר בן האנוש. בפועל, בעולם הדיגיטל, זה מתורגם למשל לכך שכשאנחנו נכנסים לקרוא כתבה באתר כלשהו, האלגוריתם כבר יודע לזהות אילו תכנים אני אוהב לקרוא ועשויים לעניין אותי על בסיס תכנים שקראתי בעבר, אתרים שביקרתי בהם, זמן השהייה שלי בתוך מאמר מסוים, העדפות ומאפיינים מתוך רשתות חברתיות ועוד. הפעולה שבאה לאחר מכן היא הצגה של תוכן שעשוי לעניין אותי, על בסיס כך למשל טבולה ואאוטבריין פועלות.

 

מתי ואיך הפכה הבינה המלאכותית להיות אחד מהגורמים שמשפיעים על קידום האתר?

העדכון שמוביל את מהפכת הבינה המלאכותית בגוגל הוא RankBrain, עד אז היה אפשר להשפיע על קידום אתרים די בקלות. היה צריך אופטימיזציה, קישורים סמכותיים וכמובן תוכן שנכתב בצורה נכונה של קידום מילות מפתח.

אבל העדכון החדש הפך גם את התוכן להרבה יותר מסובך בעבור מקדמים. כבר לא מומלץ לכתוב מאמרי SEO קלאסיים עם כמות גדולה של מילות מפתח וזהו, פתאום היה צריך הרבה יותר מעבר לזה, לתת ערך אמיתי לגולשים ולכתוב תוכן איכותי מה שיגרום לגולשים להגיב אליו בצורה טובה (איך זה קורה? בהמשך) יותר וזה גם ישפיע על קידום העמוד/דף. זה בעצם יצר רף חדש שאומר שרק כתיבת מאמרים איכותית ומקצועית תזכה לקידום בתוצאות החיפוש של גוגל.

עדכון זה אגב הלך והשתדרג בעדכונים נוספים כמו עדכון BERT מה שגורם למקדמי אתרים לא להוריד את הרגל מהגז ותמיד לנסות ולשדרג את התוכן.

איך גוגל מזהה תוכן טוב בעיניי הגולשים?

אז בפסקה הקודמת נגעתי בכך שאנחנו רוצים שהגולשים יגיבו בצורה טובה יותר לתוכן, כך גוגל יסיק שזה עמוד רלוונטי לביטוי המחופש ויתן לו עדיפות על פני מתחרים. הדירוג מושפע ממספר קריטריונים:

  • כמות קליקים (כניסות) אורגני – כמות הכניסות ביחס לכמות האנשים שחיפשו ונחשפו אליך (CTR), כלומר, ככל שיותר יקליקו עלייך מתוך כמות המחפשים כך תקבל דירוג יותר גבוה לעמוד והוא יקבל חשיפה מוגברת.
  • זמן שהייה באתר/דף – בסופו של דבר הדרך הכי טובה לדעת האם הגולש קיבל ערך מהדף שאליו שלחנו אותו הוא בכמות הזמן שהוא "מבלה" באתר, הרי אם הוא הקליק ולא קיבל ערך טוב הוא יצא מהר, אם התוכן מעניין אותו הוא ישאר ויקרא. אז המטרה כאן היא לעניין אותו בערך אינפורמטיבי גבוה שישאיר אותו כמה שיותר זמן אצלנו בדף.
  • שיעור יציאה מהדף – Bounce Rate – מדובר על כמות הגולשים שנכנסו לדף וישר יצאו (בתוך מספר שניות בודד). כאשר דבר כזה קורה ברור שיש בעיה, או שהגולש חיפש משהו אחד וקיבל משהו אחר לגמרי, או שאפילו יכול להיות שיש בעיה בדף עצמו (שגיאת 404 ועוד..), ככל שה- Bounce Rateגבוה יותר כך אנחנו נפגע יותר. צריך לקחת נתון זה בערבון מוגבל, היות ובהחלט יכול להיות מצב שגולש הגיע לקרוא את התוכן, נהנה ממנו ובסיומו חזר לעיסוקיו בפייסבוק או באתר אחר.
  • יציאה מהדף שלך לטובת תוכן אחר – אם גולש יצא מהדף שלך ונכנס לדף אחר באתר מתחרה כנראה שהוא לא קיבל את הערך המיטבי ולכן חיפש דף אחר באותו הקשר, זה כמובן עוד נתון שפוגע בדירוג ומקדם את המתחרים שלך על אותו ביטוי.

מעבר לנקודות הספציפיות הללו, באופן כללי חשוב מאוד שהאתר יהיה קל לניווט (משפיע על השהייה של הגולש באתר) ונגיש לכל המכשירים (בייחוד למובייל) והדפדפנים, אם לא תדאגו לכך הסיכויים שלכם להופיע גבוה בדירוג נמוכים מאוד ולכן אין להקל בכך ראש.

השאלון של גוגל – איך גוגל בודקת תוכן?

איך תדעו אם התוכן באתר שלכם פוגע במקום לקדם את האתר?

מה זה אומר לגבי מקדמים?

זה בעיקר מגדיל את המוטיבציה של המקדמים למצוא טכניקות שונות להתחקות אחר מה שהגולשים שלהם אוהבים וצריכים, אם זה לחפש באתרי שאלות ותשובות מה מעניין אנשים, לבצע מחקר מילים, מחקרי מתחרים ועוד.

מה בעתיד?

המגמה הזאת תלווה אותנו בוודאות בשנים הקרובות ורק תלך ותשתכלל גם בעדכונים הבאים של גוגל, לכן חשוב לעשות את ההתאמות גם מבחינת חווית המשתמש (UX-UI) וגם מבחינת כתיבת מאמרים שנותנים ערך אמיתי לגולש

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-