תדירות כתיבת פוסטים בבלוג – כמה ומתי?

anidor

נכתב ע"י anidor

אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותי תלמידים וקולגות היא אחת לכמה זמן הם צריכים לפרסם פוסט חדש בבלוג או באתר שלהם.   החלטתי לכתוב כמה מילים בנושא ולהבהיר מה אני חושב על כך.

The more the merrier

אני דווקא אתחיל בשורה התחתונה של המאמר הזה, אם אתם רוצים שהבלוג שלכם יהיה עשיר בתנועה וייצור אינטראקציה גבוהה עם הגולשים – עליכם להתמסר לנושא ולכתוב כמה שיותר פוסטים ומאמרים.  במהלך השנים האחרונות נוכחתי לדעת שככל שהבלוג מתעדכן לעתים קרובות יותר – כך הוא מושך יותר גולשים וכך הוא מושך קהל קבוע ונאמן לבלוג.

 

moremerrier

 

מה עושים המתחרים?

בכל הקשור לצרכי SEO, ההמלצה שלי תמיד היא להסתכל מה קורה אצל המתחרים.  אתחיל ואומר שאם אתם כותבים בלוג לכל מטרה שהיא – אתם לא צריכים להסתכל על המתחרים שלכם, אלא להגיע ממקום אמיתי של רצון לכתוב על נושא מסוים, לשתף כמה שיותר אנשים ולהשפיע.   בלוגרים לרוב לא מונעים על סמך המתחרים שלהם (לפחות לא בתחילת הדרך) – הם פשוט רוצים לשתף ולהשפיע.

אם יש לכם אתר אינטרנט ואתם שוקלים כמה תכנים לכתוב בחודש , אז בהחלט יכול לעזור מבט על המתחרים והתעשייה שלכם.  אם האתרים המקבילים שלכם נוהגים להתעדכן לפחות אחת לשבוע – רצוי שגם אתם.

.

אסטרטגיות עדכון מאמרים חדשים בבלוג:

ראשית אתחיל בכך שאם אתם מקימים בלוג חדש – רצוי לבנות לו אסטרטגיה ברורה מהם הנושאים עליהם תכתבו בבלוג, כמה מאמרים תרצו לכתוב בחודש, מהי מטרת הבלוג, מיהם הכותבים של הבלוג ועוד..

התחלת הדרך היא דווקא החלק הקל במשוואה.  אנחנו באים מלאי אנרגיה ומוטיבציה ויכולים לכתוב אפילו מאמר כל יום.  האתגר האמיתי הוא היכולת להתמיד.  הרי לכולם יש כוח ואמביציה בתחילת הדרך.  מה קורה לאחר חצי שנה כשכבר אין לכם כוח לכתוב יותר וזה הופך להיות יותר מעמסה מאשר יצירה ושיתוף ממקום אמיתי.

לכן עליכם קודם כל לבחור בתחום ונישה שבאמת מעניינים אתכם, שבאמת יש לכם מה להגיד ולא באופן רגעי ונקודתי.  מדובר במערכת יחסים לטווח ארוך שדורשת המון השקעה מצדכם.   קחו בחשבון שתצטרכו בעתיד גם למצוא נושאים חדשים לכתוב עליהם – וזה דבר לא קל אחרי שמסיימים את בנק הנושאים הראשוני שתכננתם.

בהקשר זה ממליץ לקרוא פוסט שכתבתי בעבר על רעיונות למציאת נושאים לפוסטים.

 

העדכון החודשי:

בלוגרים רבים נוהגים לבחור אסטרטגיה ברורה ופשוטה בה הם בטוח יוכלו לעמוד – עדכון של הבלוג אחת לחודש.  לכאורה אין בעיה וכנראה שהם יעמדו בה, הבעיה היא שקשה מאוד לייצר אינטראקציה קבועה וחוזרת באתר עם עדכון חודשי בלבד.

עם זאת ראוי לציין, יש לא מעט בלוגרים שמתחילים חזק מאוד ועם הזמן עוברים לעדכון חודשי.  גם אנוכי שמתחזק מספר בלוגים כבר לא מצליח לתחזק את כולם ברמה יומיומית או שבועית – וחלקם הגדול של הבלוגים כיום מתוחזק ברמה חודשית  (מה לעשות, צריך גם לעבוד מתישהו.. J ).

לכך יש להוסיף את מידת ההשקעה בפוסטים השונים שעולים בבלוג.  לכאורה, אם אכתוב פוסטים קצרים ופשוטים של 200-300 מילה – לא צריכה להיות בעיה לעמוד בקצבים גבוהים יותר.  עם זאת, אצלי למשל, כל פוסט שאני כותב, הוא בדרך כלל מחקרי, ארוך ומקיף עם אלפי מילים.  באתרים רבים שמתעדכנים בפוסטים מקיפים ומחקריים – לרוב תמצאו עדכונים בפרקי זמן ארוכים יותר.

צריך גם לקחת בחשבון כמה זמן לוקח לכם לכתוב פוסט. יש בעלי אתרים שכתיבה לא באה להם בקלות ועשויה לקחת להם זמן רב.  אמנם זה משתפר עם הזמן, אך עדיין מהווה קושי ומעמסה משמעותית עם הצורך לעדכן את הבלוג לעתים קרובות.  אם אתם מתקשים בכתיבה, עדיין הייתי ממליץ לכם להתכנס לתכנית כתיבה של לפחות פוסט אחד בחודש.  כך גם הבלוג ייראה יחסית עדכני לגולשים שיגיעו לבלוג.   זו נקודה חשובה, כשגולש אקראי מגיע לבלוג ורואה שהוא לא עודכן כמה חודשים – זה בהחלט מהווה תמריץ שלילי לא להישאר בבלוג.

 

העדכון השבועי:

זו כבר גישה הגיונית וטובה יותר.  למעשה מרבית הבלוגים שאני מכיר נוהגים להתעדכן אחת לשבוע – מה שיוצר אינטראקציה יחסית קבועה עם קהל עוקבים וגולשים ושומר את האתר בתודעה של הגולשים השונים, מה שמייצר תחושת קהילתיות סביב הבלוג ואף מאפשר לו לזכות בתנועת גולשים קבועה וחוזרת.

ברגע שתצליחו להגיע למצב בו אתם מעדכנים את הבלוג שלכם ברמה שבועית – אתם בדרך להצלחה.  זה גם ימשוך קהל חדש לבלוג וגם יחזיר את הקהל שכבר ביקר בבלוג.  כמובן שעדכון שבועי דורש יותר מחויבות מכם ואף מצריך מכם להכניס את זה באופן קבוע ללו"ז.  זה יחייב אתכם "לחיות" את הבלוג שלכם ולחשוב עליו ועל נושאים לכתיבה באופן שוטף.

מצד שני, חייב לסייג, אם אתם עוברים לאסטרטגיה של תוכן שבועי ואף יומי (שנפרט עוד מעט) אתם צריכים להיות ערוכים לכך ולא לכתוב פוסט פעם בשבוע רק כי צריך או רק כי המתחרים שלכם עושים את זה.

בעידן בו התחרות על הגולש עצומה, וכמוכם יש עשרות בלוגים שמייצרים תכנים שבועיים – מילת המפתח היא איכות וערך לגולשים.  אם אתם מייצרים תוכן רק לשם יצירת התוכן – אתם לא בכיוון.  אם אתם באמת מגיעים ממקום אמיתי של מתן ערך חדש לגולשים ולא מיחזור של תכנים אחרים – אתם תראו את זה גם ברמת האינטראקציה של הגולשים עם התכנים שלכם.  אתם צריכים לכתוב כשיש לכם מה לומר (ועדיף שיהיה לכם הרבה מה לומר בנושא של הבלוג שלכם)  – ולא כי צריך לכתוב!    זה בדיוק ההבדל בין בלוג עם תכנים מושקעים וטובים לבין עוד בלוג מני רבים ברשת.

Tell them your story

עדכון יומי:

עכשיו אתם מדברים.  אם בחרתם באופציה הזו כנראה שאתם "חיים" את הבלוג שלכם במלוא מובן המילה.  הבלוג שלכם הוא חלק עיקרי מהחיים שלכם, אתם חושבים עליו ללא הפסקה, כנראה שיש לכם גם יומרות עסקיות לגביו וכנראה שמדובר בנושא שבאמת אכפת לכם ממנו ויש לכם באמת רצון וצורך אמיתי לשתף ולהשפיע בו.

נכון, זה דורש עבודה, המון עבודה, אבל בסופה גלומות אפשרויות רבות, ביניהן: להפוך את הבלוג לעסק בעל פוטנציאל הכנסה, זה יהפוך אתכם לגורמים משפיעים ומובילי דעה בתחומכם ויתרום גם שיתופי פעולה רבים ומעניינים עבורכם.

אסייג רק שבארץ קשה מאוד להגיע למספרים שבאמת הופכים בלוג למוצר מכניס שיכול להחליף את העבודה שלכם, אבל זה בהחלט אפשרי בהתמסרות מלאה.  אך המלצה קטנה, היות ועל מנת לעשות כסף מבלוג צריך המון גולשים, מומלץ לחשוב על פנייה לקהל יעד גלובאלי ולא רק קהל ישראלי.

כתיבת פוסטים באופן יומיומי מבטיחה לכם גדילה ליניארית קבועה של גולשים בבלוג שלכם.  זה מבטיח לכם גולשים חוזרים וקבועים וזה מבטיח לכם קהילה של עוקבים וכנראה הזדמנויות עסקיות לא מעטות.   מן הסתם לא תצליחו לעשות זאת אם אתם לא באמת אוהבים את מה שאתם עושים.

 

הבלוגים שהפכו לעסק ומפרסמים יותר מפוסט אחד ביום

חלק מהבלוגים הפכו עם הזמן לסיפור הצלחה ולעסק מוביל.  אלו בלוגים עם אסטרטגיה ותכנית ברורה, עם קהל מוגדר ועם כמה כותבים שונים שדואגים לעדכן את הבלוג כמה פעמים ביום.    זה כבר דורש גב כלכלי ותכנית ארוכת טווח.  אתרים אלו שמו לעצמם למטרה להיות מובילי הדעה הבולטים בנישה שלהם וקצב הגדילה שלהם יהיה גבוה, היות והם ימשיכו לספק ערך ותוכן איכותי מדי יום לגולשים שלהם.

 

כמה טיפים אחרונים לפני שאתם יוצאים לדרך…

  • בחרו נושא שבאמת מעניין אתכם
  • הבלוגים המוצלחים באמת לרוב מזוהים עם כותב מסוים שהנו "הפנים" של האתר.
  • עליכם לבנות אסטרטגיה ברורה ולהגדיר את קהלי היעד של הבלוג.
  • יש לבחור נושאים שמעניינים את הגולשים שלכם ולא רק אתכם. אם הצלחתם לפגוש את הקהל שלכם בתחום עניין שמרתק גם אתכם – מצאתם את הנוסחה להצלחה.
  • הקוראים שלכם זה הדבר החשוב ביותר – השקיעו בהם, בנו קהילה, הקשיבו להם וענו לשאלות והתגובות שלהם בכל פוסט.
  • מדיה חברתית היא חלק אינטגרלי מהבלוג שלכם – בנו אסטרטגיה ברורה.  עם הזמן תראו שמרבית הגולשים שלכם מגיעים מהמדיה החברתית.
  • אל תשכחו את גוגל – בצעו אופטימיזציה לתכנים שלכם ודאגו להתקדם במילות המפתח הנכונות בגוגל.
  • בנו רשימת תפוצה – גרמו לגולשים שלכם להירשם לרשימת תפוצה באתר שלכם דוגמת Feedburner או רשמו אותם לניוזלטר שיעדכן אותם בכל מאמר חדש שעולה בבלוג.

 

יש לכם תובנות נוספות בנושא?

שיהיה בהצלחה

    אורי זילברשטיין
    30 בOctober 2014

    שמע בסופו של יום זה לא עניין של כמות יש פה קו דק מאוד שצריך ללכת עליו, מצד אחד כמה שיותר תוכן זה יותר טוב, מצד שני זה חייב להיות תוכן ממש איכותי. כמו שמנשה אברמוב העיר אתמול, הלוואי ומקדמי אתרים היו נתקלים במאמרים שלהם באינטרנט בחיפוש אחר משהו ספציפי.

      anidor
      30 בOctober 2014

      לי אישית אין בעיה להיתקל במאמרים שלי כשאני מחפש באינטרנט... תכלס יצא לי פעם אחת, היה משעשע.
      ברור שאיכות עדיפה על הכמות, זה אחד מהשינויים הבולטים שעוברים על גוגל ועל תעשיית הקידום בשנים האחרונות, בעיקר בהיבט של קישורים אגב.
      כמובן שלא צריך לכתוב מאות תכנים רק כי צריך... עדיף לכתוב פחות תכנים אך שיהיו מאוד איכותיים ויקבלו הרבה יותר שיתופים ואינטראקציה עם גולשים

    שירה לב
    16 בSeptember 2015

    שלום, לאחר קריאה מעמיקה וקבלת תובנות רבות על מה כדאי או לא כדאי לעשות בכל הקשור לתוכן באתר, אני אשמח מאוד לקבל ייעוץ בכתיבה שיווקית לאתר http://www.gorenconsulting.com/

    תודה רבה 🙂

      ענת
      28 בJanuary 2016

      שאלה- האם צריך לשנות נוסח הטקסט בין מה שכתוב בבלוג למה שנכתב באתר? כי אם כן- הכל צריך להיעשות כפול.

        admedia
        28 בJanuary 2016

        בהנחה והבלוג והאתר הם שני מקומות שונים - אז ברור שצריך תכנים שונים - כי כפילות תוכן רק תפגע בקידום של האתר שלך.

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-