למה אסטרטגיית התוכן שלכם לא עובדת?

anidor

נכתב ע"י anidor

ישבתם ועבדתם ימים כלילות, תכננתם ואפיינתם כמו שצריך את האתר שלכם, איש הקידום השתלב במהלך העבודה ואפילו הזמנתם המון מאמרים מכותב התוכן הטוב ביותר שמצאתם.   אבל משהו עדיין לא עובד… משהו לא מתפקד ולא גורם לגולשים ליצור אינטראקציה עם התוכן שלכם ולעשות את הפעולות שרציתם לעשות.

הרי כולנו רוצים יותר לקוחות שיעמדו בתור ולא יפסיקו לקנות באתר שלנו, כולנו רוצים יותר לידים ולקוחות מתעניינים שרוצים לקנות שוב ושוב את המוצרים והשירותים שלנו.  הבעיה היא שהמציאות קשה יותר מהחלומות שלנו והרבה פעמים גם כשהוצאנו כסף רב על מנת להביא את הגולשים לאתר או לדפי הנחיתה שלנו – הם עדיין לא פונים.    במקרים כאלה כנראה שיש לכם בעיה באסטרטגיית התוכן של האתר שלכם.

תוכן מלווה את הלקוח בכל תהליך הרכישה, בו הלקוח בוחן ובודק מספר הצעות ושירותים מספקים שונים.  על כן חשיבות יצירת התוכן בשלבים השונים של רכישת הלקוח הינה קריטית ועלינו לדעת להתאים את התוכן הנכון ללקוח הנכון.   לקוח שמעוניין לפתור סוגיה כלשהי שונה מלקוח שרוצה להשוות בין מוצרים, וזה שונה מלקוח שמעוניין לרכוש מוצר או שירות באופן מיידי.

בסופו של יום, כתיבת תוכן מנצח מתחילה באסטרטגיה נכונה, כתיבה אטרקטיבית וקידום נכון.  יש שאומרים ש- 20% תלוי ביצירה ו- 80% תלוי בשיווק וקידום התוכן.

ריכזתי כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם לבדוק האם יש לכם אסטרטגיית תוכן מנצחת!

אבל לפני כן סרטון:

10 בעיות שימנעו מאסטרטגיית התוכן שלכם להצליח

1.    מה המטרה שלכם?  תתפלאו לשמוע, אבל מרבית התכנים שנכתבים כיום ברשת, נכתבים ללא מטרה מוגדרת.  שאלו את מרבית בעלי האתרים שפשוט מזמינים תכנים ללא הפסקה מכותבי התוכן "כי גוגל אמר שככה צריך לקדם".     לכל תוכן חייבת להיות מטרה וקהל יעד מוגדר.  ברגע שאלו יהיו מוגדרים, הסיכוי שהתוכן יממש את ייעודו גבוה יותר.

 2.    היררכייה של תוכן היא הבסיס להצלחת קידום אתר:  כולנו יודעים ומכירים את חשיבות כתיבת תוכן בקידום אתרים.  מה שרבים לא מקדישים לו זמן וחשיבות הוא תכנון נכון של פריסת התכנים באתר.  בנייה נכונה של היררכיית תוכן באתר – תעזור לגוגל להבין מהן מילות המפתח החשובות לקידום באתר ומהם הדפים שיש לקדם גבוה יותר.

 3.    שימוש בדפי נחיתה לא נכונים:  גם אם התוכן שלכם מושלם אך הצינור שמוביל את הגולשים אליו אינו מוביל את הגולשים הנכונים – אתם בבעיה.  אנחנו רואים את זה המון בקמפיינים ממומנים בהם גולש מקליק על מודעה ומופנה לדף ראשי כלשהו שמציע לו מגוון של מוצרים שונים.  אם לקוח חיפש מוצר X – למה אתם שולחים אותו לדף הבית?   דף הנחיתה אליו מופנה הגולש חייב להיות מותאם למשפך דרכו אתם מנתבים את הגולש.   דף נחיתה נועד להגשים מטרה מסוימת – להבדיל מדף בית שנועד להיות תדמיתי ולמשוך את הגולש להכיר את העסק.  אם משכתם את הגולש לאתר באמצעות נושא מסוים והפניתם אותו לנושא אחר – מדובר במתכון ברור לנטישת גולש.

 

טעויות נפוצות כתיבת תוכן

4.    אי שימוש בפרסונות: שימוש בפרסונות הוא למעשה יצירה של תכנים שונים בהתאם לקהלי היעד השונים.  הרי תסכימו אתי שתוכן שיתאים לקהל יעד אחד – לא יתאים לקהל יעד אחר.  כך למשל אם אתם מוכרים נופש במלון בוטיק, מסר שיקבל קהל יעד של נשים יהיה שונה ממסר שיקבלו גברים או מסר שיקבלו זוגות.   תמיד תיזהרו מלכוון את השיווק שלכם לכולם.  ככל שתהיו ממוקדים יותר – כך הסיכוי להמרה גבוה יותר.   ממליץ לקרוא את המדריך לתוכן שיווקי בהקשר זה.

 5.    אין גיוון בסוגי התכנים:  תוכן הוא לא רק המילה הכתובה. תוכן הוא גם סרטונים, תמונות, אינפוגרפיות, memes, קבצי PDF, מדריכי E-book, משחקים, דו"חות ועוד.   ככל שתגוונו את סוגי התוכן השונים שלכם ותייצרו יותר מכל דבר, כך תייצרו אסטרטגיית תוכן יציבה, טובה ומגוונת יותר שתפגוש קהלים שונים.  בדקו איזה סוג תוכן עובד בצורה הטובה ביותר עבורכם.

 6.    קידום ממומן של התכנים: כן, כן, אולי יפתיע את חלקכם… אבל על מנת להגדיל חשיפה לתכנים שלכם – עליכם להשקיע כסף.  גם פייסבוק הורידה את אחוז החשיפה של התכנים כדי שנוציא כסף.  גם בגוגל, על מנת שהתכנים שלנו יקודמו, אנחנו צריכים להשקיע מאמצים בקידום או בפרסום ממומן על מנת להפנות גולשים לדפי התוכן שלנו.   אי אפשר לזנוח את זה וזה חייב להיות חלק מאסטרטגיית התוכן שלכם – לפחות בשלבים הראשונים של בניית המיתוג ואסטרגיית התוכן שלכם.  הפרסום הממומן מאפשר לכם למקד ולטרגט את התוכן לקהל היעד הרצוי.  כמובן שלא צריך לקדם כל תוכן שאתם כותבים באופן ממומן – אך בהחלט רצוי להכניס את זה לאסטרטגיית השיווק שלכם ולהקצות תקציב ייעודי לנושא.

 7.    אינטגרציה עם אסטרטגיות שיווק נוספות: תוכן זה מה שמחבר את הכל. תוכן הוא כלי מרכזי בשיווק האתר שלכם והוא בא לידי ביטוי בתוכן השיווקי בדפי הנחיתה ובדפי המוצר שלכם, בתוכן שמקדם אתכם בגוגל, בתוכן שמייצר אינטראקציה עם הגולשים ברשתות החברתיות, ובתוכן שמשמר את הלקוחות שלכם בניוזלטר.   התוכן שלכם יכול להיות מופץ בכמה פלטפורמות בצורות שונות (מצגות, סרטונים, אינפוגרפיות, מאמרים, e-book ועוד.)

 8.    שימוש במובילי דעה:  אחת הדרכים הטובות ביותר לשווק כיום היא שיווק מבוסס משפיעים.  כולם מדברים היום בחו"ל על Outreach – הצורך למצוא את הפלטפורמות הטובות ביותר לפרסם את התוכן שלנו – המקומות בהם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים שלנו.  יש להקדיש זמן רב וליצור את הקשרים עם מובילי הדעה הנכונים.  פרסום של התכנים שלכם במקומות אלה – ידאג לממש את המטרות שלכם בהקדם.

 9.    הנעה לפעולה:  האם כבר אמרתם ללקוח שלכם היום מה אתם מצפים ממנו?  כל כך בסיסי, כל כך פשוט ועם זאת כל כך הרבה תכנים מפספסים את הגולשים שלהם פשוט כי הם לא מניעים אותם לפעולה ואומרים להם מה הם רוצים שהם יעשו.

 10.   מדידה!  אי אפשר להצליח בלי למדוד מה עובד ומה לא.  באינטרנט הכל מדיד ויש לנצל זאת.  תמדדו כל פעילות שיווקית וכל תוכן שאתם יכולים למדוד. תייגו קישורים, בדקו באנליטיקס וב- Insights  של הערוצים החברתיים שלכם כל הזמן ותראו מה עובד טוב יותר.

 

    Shuki Mann
    11 בApril 2014

    צודק ב100%!

    פעם קראתי בבלוג של socialtriggers.com פוסט מעולה שבו הוא עשה תרגיל לגולשים, שהיו צריכים לשלוח לו בקשות מאיפה הם היו רוצים שהוא יביא להם תנועה לאתר.

    רוב הגולשים אמרו שהם היו רוצים תנועה מtechcrunch, mahsable ועוד אתרים גדולים כאלה ואז הוא פרסם פוסט נוסף שאמר שזו הטעות של רוב מפרסמי התוכן - הם מנסים למשוך את התנועה הלא נכונה.

    למשל אם יש לך בלוג בנושא פרסום בגוגל אדוורדס ואתה מכוון ללקוחות קטנים - הפוסטים שלך צריכים להתאים ללקוחות קטנים. כמו למשל ״איך יודעים כמה כסף לשים בגוגל״ או ״איך יודעים אם גוגל אדוורדס הביא לנו תוצאות״ ועוד פוסטים בסגנון הזה, אבל ממש לא פוסטים על פיצ׳רים מתקדמים באדוורדס כי זה לא מעניין את קהל היעד שלך.

    כמובן שאם הקהל שלך הוא מפרסמים גדולים שיודעים דבר או שניים באדוורדס - גם הפוסטים יהיו בהתאם.

    בקיצור - צריך לבנות פרסונות. זה אומר לחשוב (ורובנו לא אוהבים לעשות את זה) אבל אין ברירה.

      אנידור
      12 בApril 2014

      השימוש בפרסונליזציה בעיניי הוא כל המהות של כתיבת תוכן שיווקי. היכולת לחדד את המסר הנכון לאדם הנכון.

    דני וקסלר
    12 בApril 2014

    מאמר מועיל מאד אך בעצם הוא לא עוסק ממש בתוכן עצמו אלא במסביב שלו שהינו חשוב בפני עצמו , אשמח לשמוע כיצד באמת כותבים תוכן שהינו גם וויראלי וגם שיווקי . ואגב איך אתה מציע להגיע למובילי דעות ? אשמח שתציין בפרוט יתר את עניין המדידה של הערוצים החברתיים ב- insights , תודה

      אנידור
      13 בApril 2014

      הי דני ,
      מה שלומך? יש כאן כמה שאלות שונות, אז אנסה להכווין אותך בקצרה לכל אחד מהנושאים
      לגבי איך באמת כותבים תוכן שיווקי - קישרתי מתוך המאמר למדריך בנושא: מדריך לכתיבת תוכן שיווקי. אני חושב שזה ייתן את המענה למה שאתה מחפש. לגבי ויראליות יש לי מאמר נוסף שאני ממליץ לקרוא בנושא כתיבת תוכן חברתי - http://goo.gl/9vhmoL

      לגבי מובילי דעה זה בהחלט נושא למאמר בפני עצמו וכל התחום של שיווק מבוסס משפיעים הוא משהו שמאוד מתפתח בשנים האחרונות (בחו"ל קוראים לזה outreach)
      כנ"ל לגבי מדידה של ערוצים חברתיים... קצרה היריעה מלהכיל.. . אולי בפוסטים הבאים..

    דונאל
    19 בJune 2014

    תודה רבה על המאמר הוא עזר לנו המון .
    דונאל

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-