זהירות! כותב תוכן עצבני לפניך

anidor

נכתב ע"י anidor

תופעה מאוד מעניינת מתרחשת בתעשיית כותבי התוכן בשנה האחרונה.  יש שיקראו לזה מרמור, יש שיקראו לזה התפכחות ויש שיגידו שפשוט נמאס מחוסר ההערכה ומהזילות שהמקצוע מקבל.  בחנתי את התופעה בשנה האחרונה והנה התובנות שלי.

כותבי תוכן אומרים עד כאןתוכן הוא המלך

נתחיל בציון עובדה ברורה לכל מי שמשווק באינטרנט כיום, תוכן היה ונשאר אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודת שיווק באינטרנט.    תוכן הוא בסופו של יום המידע שהגולשים מחפשים  (גם אם מדובר בתוכן ויזואלי כמו סרטונים או תמונות ולאו דווקא טקסט..).   תוכן נותן השראה לאנשים, עוזר להם לקבל החלטות, מניע לפעולה, מייצר אמון וגם עשוי לשבור אמון.

יתרה מזאת, על אף עשרות עדכוני אלגוריתם של גוגל במרוצת השנים, תוכן היה ונשאר חשוב, ואפילו הגדיל את חשיבותו עם הזמן.   גוגל מבחינתה, עושה כל שביכולתה על מנת לבחון ולהבין האם התוכן באתר אכן משרת את הגולשים או שמא מדובר בתוכן שמיועד אך ורק למנועי חיפוש.   לנושא זה בדיוק, שוחרר עדכון פנדה המיתולוגי במספר גרסאות (היום מוטמע באופן שוטף באלגוריתם), שנועד להילחם ולזהות תוכן כפול / תוכן מועתק או תכנים שנכתבו ללא ערך לגולש ולא מייצרים שום אינטראקציה והמלצות מגולשים ברשת.

ככל שההיצע יותר גדול – כך הזילות בשירות גדל

זה קורה כמעט עם כל תעשייה ובכל מקום שיש פוטנציאל לעשות כסף.  הזילות מתקיימת גם עם מקדמי אתרים ומתרחשת במגוון תעשיות נוספות.

הבעיה מתחילה בתנאי הקבלה למקצוע. זה לא סוד שאת מקצועות השיווק באינטרנט, כל אחד (עם יכולת אוטודידקטית והמון השקעה אישית) יכול ללמוד ולספק שירותים בתחום.  כך נוצר מצב שבכל תעשייה (ובדגש על כותבי תוכן לאתרים, מקדמי אתרים, משווקים בפייסבוק וכדומה) ישנו עודף היצע של ספקים שמציעים שירותים.    כך גם קורה שהמחירים יורדים  (היקש טבעי במצב בו היצע הספקים גדול) וכך גם קורה שלקוח ישראלי טיפוסי (שמעוניין לחסוך בכסף) , פונה לספקים הזולים ופעמים רבות מתאכזב.

הלקוח הישראלי מצדו מעוניין במחירים זולים (לחסוך כמה שאפשר) וכמובן לא מעוניין לקבל תוצרת גרועה (מה שבאופן טבעי קורה כשמשלמים פחות).במקרים כאלו יש מקום לכל חאפר להציע את שירותיו.  וברגע שהמחיר שלו זול יותר – יש סיכוי טוב שהוא גם יזכה בלקוח.  החברות המנוסות  והוותיקות שלא יכולות להרשות לעצמם לעבוד במחירים כאלה, נתקעות במצב ביניים בו הן מצד אחד לא מצליחות לגייס את הלקוחות הגדולים במשק ומצד שני, עבור הלקוחות הקטנים והבינוניים – המחירים שלהן יקרים מדי.

כותבי התכנים אומרים עד כאן!

אז בהחלט מתחיל להיראות שלכותבי התכנים נמאס.  נמאס להם מההצעות המגוחכות שחברות שונות ובעלי אתרים נותנים להם תמורת שירותי תוכן ונמאס להם שלוקחים את השירות שלהם כמובן מאליו.

להלן כמה צילומי מסך מתוך קבוצות כותבי תוכן בפייסבוק:

זעקת אנשי התוכן

 

דוגמה שנייה:

 

כותב תוכן

 

דוגמה שלישית:

כותבי תוכן

 

כפי שאתם יכולים לראות, מספר בעלי אתרים חיפשו כותבי תוכן בנושאים שונים בקבוצות הפייסבוק, וזכו למטח ביקורות צונן וציני.   אגב, לא תמיד באשמת בעלי האתרים,  פעמים רבות הם פשוט לא מבינים היכן הטעות..

אז איפה הטעות?  האם יש פער בהבנה?

יש משפט נהדר ששמעתי בעבר ואני אוהב להשתמש בו –  "פעמים רבות, הפיתרון הזול ביותר יהיה בדיעבד הפיתרון היקר ביותר".

כולנו מנסים לחסוך כל שקל, אבל יש מקרים שדווקא בהם אסור לנו להתפתות לספקים הזולים ביותר – כי במקרים כאלו אנו עשויים בהחלט להתאכזב ולחשוב שכל הספקים באותו תחום הם חאפרים שלא שווים את הכסף.

נתחיל בעובדה פשוטה שחוזרת לתחילת המאמר –  תוכן הוא המלך ואין לזלזל בחשיבותו.

חשבו על זה רגע לעומק, מה הציפייה שלכם מהתוכן באתר שלכם? מה התפקיד של התוכן באתר שלכם?

אם אתם לא יודעים את התשובות, הרשו לי לעזור לכם בנוגע לתרומתו של תוכן לאתר:

  • תוכן הוא הפנים של העסק והאתר שלכם – הוא זה שיקבע האם האתר שלכם ייצור אמון ורושם תדמיתי חיובי או שמא יבריח את הלקוחות.
  • תוכן מניע לפעולה ומגדיל מכירות – זה התוכן שיקבע כמה אנשים יפנו אליך לבקשת הצעת מחיר באותו יום.   (אסייג ואומר שישנם מדדים נוספים כמו עיצוב וכדומה, אך חשיבות התוכן אינה מוטלת בספק).
  • השפעה על SEOתוכן מקדם אתכם בגוגל
  • תוכן עוזר בקבלת החלטות – הגולשים קוראים וצורכים מידע רב לפני שהם רוכשים ברשת.

עכשיו כשהבנו מעל לכל ספק שתוכן הוא אחד הנושאים החשובים באתר שלנו, למה שנרצה לזלזל ולקחת את הספק הזול ביותר לטובת הנושא?

כתיבת תוכןלמה עבודת כותב התוכן מורכבת יותר ממה שאתם חושבים?

זה נכון שיש הרבה כותבי תוכן שלא ייתנו לכם את המענה הדרוש.  חלק גדול מהם בגלל התסכול והיחס שנותנים להם, וכמובן גובה התשלום שמוכנים לשלם להם.

נבהיר באופן חד-משמעי:   אם אתם משלמים  20 או 30 שקל לתוכן, אל תצפו לניסים ונפלאות.  אל תצפו לתוכן מקצועי איכותי, בעל ערך לגולש , מותאם למנועי חיפוש שיצליח לייצר אינטראקציה עם הגולשים  (וכל יתר הדברים שהפנדה מסתכלת עליהם).   במחיר כזה, במקרה הטוב תקבלו תוכן שאפשר לקרוא אותו, מדבר על הנושא בקצרה ללא מתן ידע אמיתי ואם התמזל מזלכם, התוכן גם יגיע ללא שגיאות כתיב.

אז למה זה צריך להיות שווה יותר?

כיוון שכתיבה איכותית דורשת קצת יותר מהכותב.  היא דורשת ממנו לעשות מחקר וללמוד על הנושא המדובר.  היא דורשת ממנו להבין על מה הוא כותב.  היא דורשת ממנו להקדיש זמן בכתיבה ובתכלס, היא גם דורשת ממנו לעשות הגהה על הכתוב, לוודא שאין שגיאות כתיב ולראות שכל חלקי המאמר מתחברים יחדיו.   בנוסף הפעילות דורשת מהכותב לעשות שימוש נכון במילות מפתח ולנסות לייצר עניין וערך לגולשים – כדי שחלקם יירצו לשתף את התוכן עם חבריהם.   יתרה מזאת, במרבית המקרים, רצוי ששני זוגות עיניים יעברו על הכתוב – על מנת לערוך ולראות שהתוכן אכן כתוב כמו שצריך ויכול להגשים את מטרותיו.

ועכשיו תגידו לי ברצינות, נראה לכם הגיוני שכותב תוכן יעשה את כל זה ב- 20-30 ש"ח?

מה דעתכם?

    טל כרם
    17 בOctober 2013

    כל מילה בסלע, במיוחד כיום שתוכן אמיתי ואיכותי יוצר תנועה איכותית שווה להשקיע יותר בתוכן הכתוב באתרים שלכם.

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      טל, תודה על התגובה והפרגון
      אין ספק שהחשיבות של תוכן גדולה וככל שנשקיע בו יותר, כך אולי גם נראה יותר פירות ממנו.

    חן קאופמן
    17 בOctober 2013

    בתור מקדמת אתרים וכותבת תוכן שיווקי אני נתקלת בזילות המקצוע לעיתים קרובות.
    לי יש מחירים קבועים לכתיבת תוכן שיווקי איכותי. מי שזה לא מתאים לו נפרדת ממנו בידידות וברכת דרך צלחה.

    ולא - גם אם מזמינים כמות מאמרים המחיר לא יכול לרדת ל 30 ש"ח 🙂

    זהו - הוצאתי. תודה על הכתבה - מפרסמת גם אצלי ברשותך 🙂

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      תודה על התגובה והשיתוף
      מסכים אתך, גם אני כזה ושולח לקוחות פוטנציאליים רבים לחפש מישהו שיסכים לעבוד ולנגן לפי החליל שלהם.
      אני כן חושב שאפשר להוזיל את המחיר בהזמנות קבועות וגדולות - במיוחד אם יש ספק שמספק עבודה קבועה...
      אבל בהחלט חשוב לעשות את תיאום הציפיות עם הלקוח.. אחר כך שלא יצפו שגם תכתבי, גם תערכי, גם תפיצי ברשת וגם תבני להם קישורים באותו מחיר 🙂

        חן קאופמן
        17 בOctober 2013

        בהחלט באה לקראת הלקוח.. אבל לא יורדת לעלויות נמוכות באופן מחפיר 🙂

    עידן שלומן
    17 בOctober 2013

    נראה לי שהטעות שלך (ושל כותבי תוכן אחרים) היא בהנחה הבסיסית וההגיונית שהלקוח מעוניין בתוכן איכותי, רלוונטי או מקיף. ברוב המקרים, תוכן שנקנה בכמויות קטנות מיועד לאתר ולא להפצה - ולהיפך.

    מי שקונה 50-100 מאמרים, קונה את זה ברוב המקרים לצורכי קידום ולהפצות באתרים אחרים שאף אחד לא ממש קורא וגם אם מישהו קורה אותם, זה ללא ממש מעניין אותו - הוא "קנה קישור" ב - 20 שקל, עוד 100 כאלה הוא יהיה ראשון במילה X - פה מתחילה הבעיה.

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      מי שמזמין 50 מאמרים כדי לזרוק אותם באתרי מאמרים עם קישורים, כנראה עדיין מקדם אתרים ב- 2008

        עידן שלומן
        17 בOctober 2013

        אני גם לא חושב שזה הכי נכון (ולא תמצא הרבה מאמרים שלי באתרי מאמרים), אבל זו המציאות פה.
        הרוב מחפשים שזה יעבור את Copyscape ולא יותר מזה.

    ציפי זינגר
    17 בOctober 2013

    מילים כדורבנות! תוכן זבל יש כמו שבל ולא צריך כותב מקצועי כדי להוציא 150 מילה "למען גוגל". מאמר איכותי דורש קצת יותר מזה ושווה יותר מזה ודווקא הענף הזה מנצל לרעה אנשים מוכשרים שבסך הכל רוצים להתפרנס בכבוד, לעבוד ולא להיות עבד.

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      אבל כמו בכל תעשייה לצערנו הרב, תמיד יהיו מי שיורידו את המחירים
      אולי צריך להקשיח עמדות או להקשיח רף כניסה לתפקידים מסוימים.
      מצד שני, איך בדיוק ניתן להגביל מי יכול לספק שירותים כאלו.?

    ודים
    17 בOctober 2013

    כרגיל אצלך אנידור, כיף לקרוא.
    הבעיה היא הגם אלו של ה60-70 ש״ח הם לא להיט וניסיתי כמה וכמה.
    זו משימה ממש לא פשוטה למצוא כותב תוכן ברמה טובה, בלי קשר למחיר.

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      תודה ודים
      מסכים אתך, זה לכאן ולכאן
      גם כתבים עם תכנים לא איכותיים יש בכמויות
      ויש כאן בהחלט עניין שנובע משני הצדדים -
      מצד אחד יש המון כותבי תוכן ללא ניסיון שמוכנים למכור את מרכולתם בגרושים ואז התוצרת אינה ראויה
      מצד שני הלקוחות לא רוצים לשלם יותר מדי (גם כי הם רוצים לחסוך או שהם נכוו בעבר מכותבי תוכן אחרים)

    נטע דורון
    17 בOctober 2013

    כי על איכות צריך לשלם

    שגית סקואין
    17 בOctober 2013

    מאמר מצוין ונוגע ביבלת הכואבת! כש"המסחרה" בעיצומה, ולכול מאמר מציעים לך 30 ש"ח!!!! ותפוקה של מאמר בחצי יום, הרי שהפטרת והוירוסים חוגגים. אך יש שבריר אור בקצה הזרנוק. אותם לקוחות ממורמרים בסוף מגיעים אליך ואליי. מתוסכלים, אך גם מבינים את משמעותו של תקצוב מותאם לעבודה מניבת תוצאות. התוכן הוא המלך, כותב המאמר - מלכה. הפנימו!!!

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      תודה שגית
      לצערי המסחרה ממשיכה
      אך כמו שאמרת, יש לקוחות שנמלכים בדעתם ובסוף מגיעים ומוכנים להשקיע בשביל לקבל את מה שהם רוצים

    Tal
    17 בOctober 2013

    Definitely agree.

    אילת מריה מיטש
    17 בOctober 2013

    לצערי הגדול אני לא מכירה כמעט אנשים שמעוניינים בתוכן איכותי. נתחיל מזה שכולם מדברים על שיווק, ולמרות שכולנו יודעים כלה למה נכנסת היא לחופתה, עדיין ניחשב לכותבי תוכן שיווקי גרידא ותו לא.
    אם את כותבת תקני, ואם את חכמה ומתנסחת במדויק וחזק, כל זה עדיין לא מביא לך לקוחות, בעיקר משום שאנשים היום לא רוצים איכות, הם רוצים נוכחות. אז למה לשלם?

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      הי אילת
      בסופו של יום בכל הקשור לתוכן , ובעיקר בכל הקשור לתוכן דיגיטלי - המטרה העיקרית היא יצירת אינטראקציה עם הגולשים. אם התוכן "עושה את זה" לגולשים, והם משתפים את זה ומגיבים לתוכן - אז מדובר בתוכן רלוונטי שזוכה לסיגנלים חיוביים שגם תורמים לקידום שלו ושל אותו אתר ברשת.
      אנשים כבר התחילו להבין שצריך תוכן איכותי, הם פשוט לא מוכנים עדיין לשלם עליו.. 🙂

    עמית אדלר
    17 בOctober 2013

    המשוואה שהובילה לזילות הזו היא פשוטה מאוד:
    יכול לכתוב = יודע לכתוב

    http://bit.ly/17NBXVj

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      וזו הבעיה ,כולם יכולים לכתוב ולקדם אתרים..
      השאלה באיזו רמה?

    מוטי
    17 בOctober 2013

    אנידור כרגיל מאמר יפה ונכון , לבעיה שאתה מעלה יש קווים נושקים גם בשוק הSEO שלקוח מצפה שתקדם אותו ב700 ₪ ועוד הוא רוצה תוצאות תוך חודש ובדף ראשון, מרוב שיש כל כך הרבה בתחום הזה, זה גורם לפגיעה באיכות וכנ''ל גם בתוכן
    תודה 🙂

      אנידור חקק
      17 בOctober 2013

      אכן הבעיה גם רווחת בתעשייה הקידום ובשלל מקצועות האינטרנט, שכפי שציינתי, כולם באותה בעיה ללא תנאי סף כניסה.
      ממליץ לך גם לקרוא את המאמר הדומה שכתבתי על תעשיית הקידום לפני שנה בערך
      http://www.ad-media.co.il/2011/11/19/%D7%9E%D7%A1%D7%A4%D7%99%D7%A7-%D7%A2%D7%9D-%D7%94%D7%96%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%91%D7%A2%D7%91%D7%95%D7%93%D7%AA%D7%9D-%D7%A9%D7%9C-%D7%9E%D7%A7%D7%93%D7%9E%D7%99-%D7%90%D7%AA%D7%A8%D7%99%D7%9D/

    שרון בריין
    17 בOctober 2013

    מסכימה עם כל מלה.
    נהניתי לקרוא, כתוב נהדר.
    הלכתי לחפש את הכפתור ליצירת מנוי לבלוג שלך.

      אנידור חקק
      18 בOctober 2013

      הי שרון
      אין subscribe לבלוג זה ספציפית..
      אני מחזיק וכותב במספר בלוגים בנושאי שיווק באינטרנט
      את מוזמנת לצרף ולעקוב אחריי בגוגל פלוס- כל הפוסטים שלי משותפים גם שם.
      תסתכלי בתפריט הצדדי באתר ותראי את האפשרות.
      תודה

    מקמק
    18 בOctober 2013

    אם מחר בבוקר אתעורר ואחליט שכסף לא עוד משרת אותי, ואין אני מאמין בכסף, אין הדבר אומר שכסף יחדל מלהתקיים. בין אם נרצה ובין אם לא. כמנהל תוכן. כמקדם אתרים. כמשווק. תוכן הוא המלך היא "ססמא" מאוד יפה ונחשקת ותו לא. בסופו של יום, תוכן הוא משרת.... עכשיו נשאלת השאלה, משרת את מי בדיוק? ולאיזו מטרה? כמובן שלא כל כותב יודע לכתוב. אין שום וויכוח בעניין זה, וכמובן שעל איכות לא ניתן ואסור להתפשר. עצם הרעיון שאתר מסוים מתווה ומרשה לפרסם בקשות או הצעות כגון הדוגמאות שנאספו מעידות לא מעט על האתר עצמו. במילים אחרות.. אם אתם או אני נחליט להסתובב באזור תל ברוך, רוב הסיכויים שנמצא את מה שנמצא בתל ברוך. אין כל טעם להכנס אל תוך מערת הטרולים הזו אלא אם כן הכותב לא באמת יודע לכתוב אלא הוא.. רק{!} יכול לכתוב. במישור השני, מהי מטרת התוכן ולשם מה נועדה? מכאן שקיימות מספר אפשרויות. דוגמא ממדיום מעט שונה, "ארץ נהדרת" - לעניות דעתי, תוכן רדוד. חלש. יבש. לעתים בעל הברקות. "הגשש החיוור" - תוכן משובח. מבריק. בעל חשיבות רמה למילה "תוכן". האם מישהו מהקוראים יכול להעיד על תוכן כמו התוכן שכתבו ושנכתב עבור ה"גשש" במקום כלשהו בימים אלו? התשובה היא לא. במילים עוד יותר אחרות.... יש את אלו שעדיין נהנים ורואים את הדברים המוצגים והמוקרנים אל מול בבואת עייניהם, ויש את אלו, ולא מעט כאלו מסתובבים ביני ובינכם מהסיבה הפשוטה שהם וגם אני מבינים שהטלוויזיה של ימינו{ראה ערך הרייטינג של "האח הגדול"} או יותר נכון, התוכן שלה.... "מחורבן". השאלה היא מאוד פשוטה... מה ואיפה אתה מחפש. אם את או אתה לא רק יכולים לכתוב, אלא באמת ובתמים מאמינים באמונה שלמה שאתם יודעים לכתוב וקיימת איזשהי אסמכתא המוכיחה כשרונכם... מדוע להתביית על שפה אחת? כותב תוכן אמיתי כותב במגוון שפות. כותב במספר מדיומים. או לחלופין כותב בשפה אחת ובמדיום אחד אולי שניים, והוא מקדיש את כל הזמן שלו עבור עניין זה. לכל אחד סיפור שונה וכל אחד{כמעט} מאמין שמגיע לו יותר או מגיע לו הכל. אם התוכן שלך שווה יותר מ20 שקלים למאמר, ראשית, מדוע לטרוח ולהשקיע מזמנך היקר עבור תשובה שלילית? שנית, מה אתה ככותב תוכן עושה? האם ידועות לך כל הדרכים איך וכיצד למנף את עצמך בתחום כתיבת/ניהול/שיווק תוכן? הסיבה היחידה שאני החלטתי להגיב היא מהסיבה הפשוטה שאני כמו רבים מכם, מחובר ומאוהב בעצם נוכחותה של ה"מילה".

      אנידור חקק
      18 בOctober 2013

      מה קורה מקמק?
      קודם כל מדובר במאמר שמציג תופעה וסקירה, שכפי שאתה יכול לראות נוגעת ופוגעת באנשים רבים ומעידה על זילות במגוון תעשיות ולא רק בתעשיית התוכן.
      אני לא מסכים לגבי מה שאמרת , שאם אתה יודע לכתוב אתה צריך לכתוב בכל שפה ועל כל דבר - כי זו היכולת שלך.
      ממש לא, וזה בדיוק מה שצריך להתחיל לשנות בגישה.
      אי אפשר שכל כותב יכתוב על על דבר ובכל שפה - כך בדיוק תמשיך ותחמיר הבעיה.
      להערכתי מדובר בעניין של זמן , כשהכיוון להערכתי הוא היווצרות של כתבים מומחים בתחומים שונים -
      למשל כתבים מקצועיים בנושאי רפואה / פסיכולוגיה / שיווק / משפטי וכו'...
      כמובן שיש גם המון נושאים כלליים שכל כותב יוכל להתמודד עמם

    אילת אסקוזידו
    18 בOctober 2013

    סוגיה כואבת. תחום התוכן נמצא בתהליך של הזנייה (סליחה על המילה החריפה) בשנים האחרונות. כתיבה, תחקיר, עריכת תוכן, עריכת לשון ושות'. הדרישה היא לחיפוף ולהוזלה. כלומר קודם להוזלה ואם המחיר הוא לרדד - אין בעיה. כבר אין הערכה למילה המדויקת, שמעבירה מסר וערך, שנכתבת בעברית נכונה. במקביל מתרחש תהליך של סגידה לעיצוב על כל צורותיו בכל היבט של חיינו. עיצוב גרפי, עיצוב הבית, עיצוב המוצר וכו'. האריזה חשובה מהתוכן. התמונה גדלה והטקסט מתכווץ. כי בחיית, למי יש כוח לקרוא, תביאו לי סרטון, קומיקס, משהו שיעבור וייקלט תוך שניות בלי מאמץ ניכר. כתבת, אנידור, "חשבו על זה רגע לעומק". למי התכוונת?

      אנידור חקק
      18 בOctober 2013

      הי אילת
      מסכים אתך ובמקרים רבים בהחלט נראה שהאריזה אכן חשובה יותר מהתוכן.
      אבל כך זה היה תמיד (לא סתם נולדו פתגמים כמו אל תסתכל בקנקן...)
      זה הטבע האנושי.
      הכוונה ב"חשבו על זה רגע לעומק" היא כמובן לאלו שמזמינים את שירותי התוכן ושעתידים להציג את אותם תכנים באתרים שלהם.

    דני וקסלר
    19 בOctober 2013

    אכן מילים כדורבנות , הלאה זילות כתיבת התוכן !

    אכן התוכן עם ערך מוסף לגולש תופס תאוצה בהשפעתו על תחום קידום האתרים וחשוב שיהיה גם תוכן שיווקי . וכן תוכן איכותי ושיווקי דורש השקעה בזמן תכנון וגם יצירתיות ואת אלו לא ניתן לקנות במחירים מגוחכים כאלו שהוזכרו במאמר ... מרשה לעצמי לצטט אשת תוכן מקצועית ומנוסה ...

    "תוכן שיווקי הוא כבר לא אופציה ליחידי סגולה, אלא צורך עסקי חיוני ובלתי מתפשר. סת' גודין, גורו השיווק מס' 1 בעולם, הגדיר זאת היטב, כשאמר: "שיווק בתוכן הוא השיווק היחידי שעדיין עובד". במילים אחרות: אם אנחנו רוצים להביא לעסק שלנו לקוחות ולראות יותר רווחים בקופה – כדאי שנתחיל לייצר תוכן שיווקי, וכדאי שנעשה את זה ביעילות, בקלות ובצורה נכונה."

      אנידור חקק
      19 בOctober 2013

      הי דני
      תודה רבה על התגובה ועל הציטוט של סת' שבא במקום
      שבוע טוב ומלא בתוכן שיהיה לנו 🙂

    נתנאלה רון אייזנברג
    19 בOctober 2013

    לפני חודשים אחדים פנתה אלי מאמנת אישית שביקשה ממני לכתוב תוכן לאתר שלה. התוכן הדרוש באתר כזה הנו חוויות אישיות ותובנות שלה כמי שעוסקת במקצוע טיפולי, ואין בו מקום לפרסומת ישירה לטעמי. הסברתי לה בקול הכי דידקטי שלי, שזה לא סביר שאכתוב לה ושאוכל ללוות אותה כעורכת, אבל המחקר והסקיצה הראשונית צריכים להיות שלה. נתתי לה המון רעיונות וכיוונתי אותה איך לכתוב אותם. היא חזרה אלי כעבור יום יומיים ודרשה שאכתוב לה בעצמי, ואגב, הייתה מוכנה לשלם מאות שקלים עבור מאמר, אני סירבתי. לעתים כתיבת תוכן ע"י גורם חיצוני היא לגיטימית, אבל כשמדובר במקצוע טיפולי כמו אימון אישי, מצאתי שזה לא מוסרי! המטופלים שיתרשמו מהיכולות האישיות שלי, יקבלו בסופו של דבר מאמנת אישית סוג ז' שאינה מסוגלת להגיע לתובנות בעצמה. כתיבת תוכן אמתית כפי שציינת אנידור היא לא ברברת שיווקית, מדובר בשעות תחקיר והבנה מעמיקה של התחום המקצועי. ייתכן שהקוד המוסרי שלי אינו תואם את הרוח העכשווית, אבל אני דבקה בו. כסופרת, עורכת ומנחת סדנאות ברור לי שללא קוד מוסרי אין לי מה להציע לעולם.

      אנידור חקק
      19 בOctober 2013

      תודה נתי
      טוב לראות אותך כאן 🙂
      מרבית הכותבים לא היו מסרבים לכתוב כל תוכן תמורת מאות ש"ח וזה בהחלט יפה שהשכלת לסרב לאותה לקוחה. אגב, במקרים שאני מתבקש לכתוב תוכן שדורש יותר הבנה מקצועית וכדומה, והלקוח מתעקש שאני אכתוב את התוכן - אני לרוב פועל באחת משתי הדרכים:
      או שאני כותב את המאמר ונותן ללקוח לערוך ולוודא שמבחינתו התוכן עונה על הצרכים ומהימן לנתונים המקצועיים או שאני מתעקש שהלקוח יכתוב את החומר ואני אהיה זה שאערוך אותו בראייה יותר שיווקית ומותאמת לקידום.

    מירב
    20 בOctober 2013

    צודק לחלוטין בכל מילה ומילה.

    צבי קצבורג
    24 בOctober 2013

    אנידור, אם כבר התייחסת לנושא הייתי אולי צריך להזכיר ולהוסיף לתמונה אתרים כמו Xplace ודומיו ששוחטים את כותבי התוכן. בעיקר את כותבי התוכן.
    עשיתי מנוי, והתייאשתי. התייאשתי בעיקר בגלל שיש כאלה שלוקחים את העבודות הללו במחיר של ארבעה כדורי פלאפל. התייאשתי כי נמאס לי לקרוא "דרוש כותב תוכן איכותי ומקצועי" לאין ספור מאמרים ב-10 ש"ח לאחד. התייאשתי כי רוב האנשים שרוכשים תוכן לא באמת מוכנים לשלם. התייאשתי עוד יותר עכשיו בסיבוב השני כשקיבלתי פניות ישירות לתיב הדואר שמביעות התרשמות מהעבודה שלי אך מציעים לי שכר של אחד שאתמול גמר בית ספר יסודי. אחד אפילו כעס שהודעתי לו שגם בהנחה של 50% הוא אפילו לא מתקרב למה עם ההצעה שלו.
    למזלי הצלחתי ליצור לעצמי שוק עבור תכנים שאני כותב ביוזמתי, אחרת הייתי צריך להסתפק כבר מזמן בכתיבה למגירה. למזלי אני עדיין מצליח להתפרנס ממה שאני הכי אוהב והכי אהבתי לעשות.

      anidor
      24 בOctober 2013

      שלום צבי
      XPLACE הוא דוגמה טובה נוספת. כך זה שוק חופשי בו כל אחד יכול להציע את מרכולתו על מנת להתפרנס בכבוד.
      זה אכזרי להרבה כותבים, אך כפי שאמרתי הכאב הגדול יותר הוא הפגיעה בתחום.
      בהמשך לכך אותם לקוחות מקבלים תכנים שלא הושקע בהם זמן רב, ועל כן הם גם לא יהיו מרוצים מהם במרבית המקרים..
      מעגל שבו כולם יוצאים נפסדים

    varda shalom
    29 בOctober 2013

    בחרת בנושא כאוב שלצערי אנחנו מקדמי האתרים ובכללם אני נתנו יד בזילות הזאת של תוכן רדוד שעבד לצרכי קידום ועכשיו מזיק! ימים אחרים ,וטוב שכך!
    ככותבת תוכן בעצמי אני רואה את הזמן הרב שלוקח לי להוציא מאמר טוב וככל שיותר ערוך כך...
    למעשה הענף נפגע משני הכיוונים כי גם האיכות ירדה - רבים מכותבי התוכן נכנעו למשחק הזה והחלו להוריד רמה (או שהאיכותיים עזבו את הכתיבה) .
    היום אני כותבת בעצמי ללקוחות מתוך הכרה בצורך בכתיבה מעמיקה ומעניינת ומהידיעה כמה זה תורם לקידום אתר. לצערי בארץ דל הפירגון בתגובות ובהצבעות ולעיתים אני מוצאת שהלקוח מתקשה להבין למה. הוא טורח להשקיע כל כך במאמר ובסוף בקושי עושים לו לייק. לפחות מהצד של גוגל וקידום אתרים תבוא לכותבים האיכותיים הישועה בזכות התגים ( rel=author וגם publisher )

      אנידור
      29 בOctober 2013

      מסכים אתך ואין ספק שגם אנחנו תרמנו לזה (על אף שגם אנחנו בתעשיית המקדמים סובלים מאותה הבעיה בדיוק)
      כל המהות היום היא לייצר תכנים למגוון ערוצים ופלטפורמות שונות - ולראות אילו מהם מייצרים הכי הרבה אינטראקציה.
      אני באופן אישי גם דוחף תכנים רבים באמצעות הפייסבוק ומושך בצורה זו גולשים לאתרים של הלקוחות שלי.
      אין מה לעשות, מרבית הגולשים צורכים את מירב המידע ישירות מהפייסבוק - ולפעמים צריך ללכת ולהביא את מוחמד אל ההר 🙂

    למה אסטרטגיית התוכן שלכם לא עובדת? | כתיבת תוכן לאתר
    10 בApril 2014

    […] הקידום השתלב במהלך העבודה ואפילו הזמנתם המון מאמרים מכותב התוכן הטוב ביותר שמצאתם.   אבל משהו עדיין לא עובד… משהו לא […]

    גלעד שמרי
    14 בApril 2014

    אחלה כתבה אנידור,
    הכתבה עוררה בי הרבה מאוד כעס, עם זאת אני מוכרח ציין שבניגוד לרימרקטינג, במקרה של שיווק בעזרת תוכן איכותי ואינבאונד מרקטינג, אני מאוד אופטימי. וכמו שאמרת... הלקוחות מתחילים להבין אבל עדיין לא מוכנים לשלם על זה. כשהפרפורמנס יתיש את הצרכן, הלקוח יהיה נחמד יותר.
    חג שמח.

      אנידור
      16 בApril 2014

      תודה אחי
      שיווק מבוסס תוכן הוא השלב הראשוני בו אנו תופסים את הלקוח (ועל הדרך גם מכניסים אותו לרשימת הרימרקטינג שלנו)... עם תוכן נכון אפשר להמשיך לחזק אתו את הקשר בשלב מאוחר יותר ולהחזיר אותו כל פעם מחדש - גם באמצעות רימרקטינג בגוגל, פייסבוק וכמובן ביוטיוב.

        סיגלית
        14 בDecember 2015

        סליחה...וזה ש...בעלי חברת כתיבה משלמים את זה לכותבים..זה בסדר? כמדומני גם לך יש כותבים

          admedia
          17 בDecember 2015

          לצערנו יש זילות בכל התחום ובעיקר בתחום שלנו.
          גם אני עובד עם כותבים נוספים ואם את מגיבה ככה כנראה שאת לא מכירה את העבודה מולי..

    תוכן דיגיטלי - מה צופן לנו העתיד ומה יקרה לתעשיית הכותבים? | כתיבת תוכן לאתר
    10 בJuly 2014

    […] אחרים, יש עודף היצע מה שמוביל למצב שנוצר זילות בתחום.  כתבתי בזמנו על הבעיה הגדולה שיש בזילות ענף כותבי התוכן – מה שגורם לדרישות מחירים רדודות וכפועל יוצא מכך מרדד […]

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-