מחפשים רעיונות לפוסטים?

anidor

נכתב ע"י anidor

.

מגוון כלים שיעזרו לכם למצוא על מה לכתוב לבלוג / אתר שלכם

301825_6395כולם אומרים לכם כל היום שגוגל צריך עוד ועוד תוכן, שתוכן הוא המלך ושאתם פשוט חייבים ליצור תוכן אטרקטיבי שגולשים ירצו לקרוא ואתרים אחרים ירצו לקשר אליו.    אך מה לעשות שזמנכם קצר ולאחר עבודה מסיבית של כתיבת תכנים לאתר או לבלוג שלכם, אתם מוצאים את עצמכם בתקופה של יובש, חוסר רצון לכתוב וחוסר יכולת למצוא נושאים טובים לכתיבה בבלוג שלכם.

הבעיה מחמירה כשאנחנו מנהלים תוכן למגוון לקוחות, שעבור כל אחד מהם אנו צריכים למצוא נושאים חדשים לכתיבה.

בדיוק בשבילכם החלטנו לרכז מגוון כלים ורעיונות על מה תוכלו לכתוב גם בזמנים שאין על מה לכתוב..

נתחיל מהבסיס: הכלים של גוגל

 

כלי מילות מפתח

בעוד בארה"ב יש מגוון כלים למילות מפתח, בארצנו הקטנה אנחנו עדיין מתבססים על המתכנן למילות מפתח של גוגל.  מושלם הוא לא, אבל הוא בהחלט טומן בחובו הצעות למילות מפתח רלוונטיות שהגולשים שלכם מחפשים בתחום שלכם.    חיפוש ביטויים בהתאמה נרחבת יעזור לכם לגלות ביטויים חדשים שלא חשבתם עליהם.

suggest

   Google suggest

    התוספת של הצעות לחיפושים נוספים שגוגל הכניסה בעקבות פיתוח ישראלי, פתח בפנינו מגוון אפשרויות והצעות נוספות של ביטויים פופולריים שגולשים מחפשים.  גולשים רבים בהחלט פונים לאחת ההצעות בעת חיפוש בגוגל.   כל שעליכם לעשות הוא להקליד בגוגל מילת מפתח
כלשהי ולבחון את ההצעות השונות של גוגל.

.

גוגל Search console

לצערנו חלפו הימים שגוגל אנליטיקס סיפק לנו נתונים מאילו מילות מפתח הגיעו גולשים לאתר שלנו וכיום כולנו נאלצים לבלוע את הגלולה המרה ולהסתפק בנתון ה- Not provided שגוגל מספקים במקום על מנת לשמור על הגדרות הפרטיות של המשתמשים שלהם.

כתחליף ראוי לא פחות, ניתן להשתמש בתפריט שאילתות החיפוש הפופולאריות שמוצג לנו במסגרת הגוגל וובמסטר טולס.  שם ממתינות לנו הצעות רבות ובעיקר ביטויי זנב ארוך של חיפושים רלוונטיים לאתר שלנו.

.

קמפיין גוגל אדס

מנהלים קמפיין לאתר שלכם בגוגל אדס?  למה שלא תלמדו ממה שכבר עובד?

היתרון הגדול של קמפיין בגוגל אדוורדס הוא שכל הנתונים הסטטיסטיים מונחים בפנינו וכל המידע אילו ביטויים ומילות מפתח הביאו יותר תנועה לאתר קיים.  כעת, עלינו לבחור את הביטויים שהביאו את מרבית התנועה לאתר ומומלץ גם לחפש ביטויי זנב ארוך בעלי מספר חיפושים מוגבל אמנם – אך בהחלט ממוקד באפשרות למשוך גולשים רלוונטיים לאתר.

.

Google news

כולנו מכירים את חדשות גוגל, הפיצ'ר שמציג לנו בכל עת את ידיעות החדשות המרכזיות במגוון נושאים ומאפשרים חיפוש ממוקד של חדשות בנושאים מסוימים.   במידה ואתם מחפשים נושאים חדשים לכתוב עליהם, תמיד תוכלו להיכנס לחדשות גוגל, לחפש נושאים רלוונטיים למילות המפתח ולתחום שלכם – ולכתוב עליהם.  חפשו ידיעות שנויות במחלוקת, סיפורים שעשויים לעניין את הגולשים שלכם – תוכלו אף לכתוב כתבת תגובה על אותה ידיעה חדשותית.

.

Google insights / Google trends

חלקכם זוכרים ואף השתמשו עד לא מזמן ב- Google insights, הכלי שהושק ב- 2008 ובספטמבר 2012 התמזג לתוך כלי נוסף של גוגל,  Google trends.

הכלי מציג עונתיות חיפושים, כך למשל ניתן לראות בכל חודש מאי עלייה קיצונית בחיפוש אחר בגדי ים למשל.  מלבד עונתיות מציע הכלי גם ביטויים רלוונטיים נוספים במסגרת השדה Explore trends. שימו לב, שישנה אפשרות נוספת של Hot searches שמראה לכם את החיפושים החמים בכל יום.

trends

כלים נוספים לאיתור נושאים לכתיבה:

 

Facebook insights:

גם לפייסבוק יש אנליטיקס ואם אתם מנהלים פעילות שיווקית בפייסבוק, יש המון רעיונות ומידע שאתם יכולים ללמוד בנוגע לתכנים שעליכם לייצר.   פייסבוק הוא בעצם ערוץ ישיר לחיבור ביניכם לבין הגולשים שלכם / הלקוחות הפוטנציאליים שלכם.   בנתונים הסטטיסטיים המתקבלים בדף העסק שלכם בפייסבוק תוכלו ללמוד קודם כל אילו סוגי תכנים הגולשים שלכם יותר אוהבים (התכנים שמייצרים יותר אינטראקציה) ואף תוכלו ללמוד מתי הזמן הטוב ביותר לפרסם את התכנים שלכם בפייסבוק וביתר הרשתות החברתיות.   מלבד סוגי התוכן הפופולאריים והתזמון לפרסום, יש לכם קרקע לבדוק ישירות עם הגולשים שלכם איזה מידע הם מחפשים.  הקשיבו להם ושאלו אותם בפייסבוק, באתר ובכל אפיק שיווקי שאתם פעילים מולם.

.

קבוצות לינקדאין

רבים לא מכירים עדיין את יכולות הנטוורקינג האדירות שיש בלינקדאין.   קבוצות לינקדאין הם המקום עם האינטראקציה הגבוהה ביותר בין משתמשים בלינקדאין.  רבים משתמשים בלינקדאין למשיכת לידים וגיוס לקוחות חדשים.  הם גם מקור נהדר למעקב אחר תוכן חדש בתעשייה שלכם, נושאים שלא נחשפתם להם עדיין, מקרים רלוונטיים שתוכלו לסקר ועוד.    התכנים המשותפים בקבוצות יחשפו אתכם לנושאים שקולגות ואנשים מהתעשייה שלכם מוצאים כמעניינים ביותר.

.

Quora

Quora  הוא אתר שאלות ותשובות טיפוסי (בדומה לממשק התשובות בלינקדאין ז"ל או ל- yahoo answers הותיק – רק בגרסה יותר מוצלחת).  מדובר בפלטפורמה נהדרת בה גולשים שואלים שאלות בכל נושא לפי קטגוריות וגולשים אחרים עונים להם.    ממתין לכם פה מידע רב שגולשים מחפשים. תוכלו לחפש שאלות שנשאלו בנושא מסוים ולקבל רעיונות לפוסטים.   אין כמעט מידע בעברית אז לחפש באנגלית בלבד..

למדריך לעבודה עם QUORA בעברית

 quora

UberSuggest

UberSuggest הוא כלי מילות מפתח  תומך בעברית, שבדומה לכלי מילות מפתח מציע לכם מילות מפתח רלוונטיות למילה כלשהי שתרשמו.    להבדיל מהכלי של גוגל, לא מאפשר לבדוק למספר ביטויים במקביל ולא מציג מספר חיפושים לכל ביטוי.   הכלי מציג הצעות לביטויים שמכילים את הביטוי שחופש במדויק או לביטוי (עם מילים לפניו או אחריו).    כך למשל אם חיפשתם "אטרקציות לילדים"  יוצגו תוצאות כמו "אטרקציות לילדים בצפון", "אטרקציות לילדים במרכז" או למשל הזמנת אטרקציות לילדים. כלי די בסיסי, אך להבדיל מגוגל – מציג הצעות שרלוונטיות רק למונח המחופש (ללא עשרות הצעות נוספות שקשורות לתחומים נוספים ולא תמיד קשורות).

ubersuggest

 

.

עוד דברים שיכולים לעבוד במציאת נושאים ורעיונות על מה לכתוב:

להתלבש על ידיעות חמות מהחדשות ולקשר לנושא שלי (למשל לקשר בין מקרה גירושין מפורסם לניתוח הנושא ממבט של עו"ד עבור אתר עורכת דין לגירושין)
.
סקירת סרטונים רלוונטיים
.
מאמרי רשימות
.
שאלות של לקוחות, case study של טיפול במקרים שונים של לקוחות
.
ראיון עם דמות מובילה בתעשייה

סיקור כנס מקצועי בתחום
.
סקירת כלים ותוכנות הרלוונטיות לתחום שלי
.
פוסטים מבלוגים מובילים ומוכרים בחו"ל
.
פוסטים בנושאים משלימים (למאמרים באתרים אחרים) – למשל אם יש לכם אתר בנושא קייטרינג, תוכלו לכתוב לאתר של חברת אטרקציות מאמר על אטרקציה של דוכני מזון לאירועים..

 

יש לכם רעיונות נוספים שתוכלו להוסיף?

שתפו אותנו בתגובות

במאמר זה נעזרתי בפוסט הבא

    מנשה אברמוב
    21 בMarch 2013

    היי אחלה מאמר.
    ארצה להציג מקורות נוספים לעדכונים, והתעדכנות בטרדנטים חדשים:
    -טויטר
    בגוגל תוכלו להתעדכן בכל תחום, אני נוטה לעשות זאת בעזרת RSS.
    הנה דוגמה לפיד של עדכונים שוטפים בתחום הקידום אתרים
    http://search.twitter.com/search.atom?q=קידום אתרים
    מי שיטרח לעיין בפיד יגלה שאני יוצר קשר על בסיס קבוע עם כל שואל שנוטה להזכיר את המושג ומגלה הזדמנויות לקשרים חדשים:)

    -ההתראות של גוגל שמספקות מיידע יומי מעודכן

    -אזור ה Q&A של יאהו שיספק בכל יום מאות תכנים למאמרים
    הנה דוגמא לפיד בתחום ה SEO
    http://answers.yahoo.com/rss/catq?sid=396547135

    ויש עוד המון, מקורות זה די אינדיבידואלי לכל נישה

      אנידור
      22 בMarch 2013

      תודה רבה מנשה,
      אכן נקודות חשובות
      אוסיף כאן עוד רעיון ששכחתי להוסיף בפוסט והזכרתי לי בתגובות בגוגל פלוס...
      חגים , חגים , חגים ובכלל ניצול של מאורעות שחוזרים על עצמם לטובת פוסטים רלוונטיים בנושא.
      למשל אם אתם חנות שמוכרת פרחים, פוסטים רלוונטיים לקראת האביב או טו בשבט תמיד יעשו את העבודה וכפי שאמרת מדובר בתכנים שמקבלים החייאה כל שנה

    בוריס מאירוביץ'
    22 בMarch 2013

    תודה רבה אנידור,
    מאמר בהחלט ענייני ומאוד רלוונטי!
    השאלה מה עושים שהנושא שלך פחות גלובלי ומעניין על הדף (כגון מגנים לסלולר)
    ואתה עדיין נאלץ לכתוב תכנים איכותיים. רעיון אחד שלי הוא ביקורות מוצר.
    לאחרונה התחלתי גם לסקר חדשות מעולם הסלולר, אם כי אני מרגיש שזה רלוונטי פחות כי האתר עוסק באביזרים נלווים ולא במכשירים עצמם. יש לך אולי איזשהו רעיון?

      אנידור חקק
      22 בMarch 2013

      הי בוריס,
      טוב לראות אותך פה
      בהחלט ישנם נושאים שקשה יותר למצוא על מה לכתוב בהם.
      אבל דווקא במקרה של האביזרים המשלימים לאייפון, מדובר בשוק מאוד גדול עם המון אפשרויות לסקירת מוצרים וגאדג'טים רלוונטיים שיכולים להתלוות.
      אגב, ב- ubersuggest קיבלתי הצעות לנושאים כמו: "מגנים לאייפון בעיצוב אישי", "מגנים לאייפון נגד מים", "מגנים לאייפון של הלו קיטי".. לא חסר..
      ב- quora יש המון שאלות של גולשים בנושאים אלו ובמקרה שלך הייתי מחפש גם מגנים קריאייטיבים במיוחד מחו"ל ומעלה כתמונות בבלוג עם סקירה למשל

        בוריס מאירוביץ'
        22 בMarch 2013

        אוקיי, אלו באמת אתרים שלא הכרתי עד כה. תודה על העצה השימושית

    גיא
    23 בMarch 2013

    עוד דבר אחד חשוב, שמעבר לאפשרות שהוא ייתן לכם להוסיף תוכן הוא גם ייגרום לשביעות רצון אצל הלקוחות שלכם הוא פשוט לענות על השאלות שלהם באמצעות פוסט...

    הרבה פעמים הלקוחות שלכם, בין אם מדובר באלו שמבינים יותר ובאלו שמבינים קצת פחות, שואלים שאלות שלכם נראות מאוד בסיסיות, אבל כנראה שאם אדם שכבר מעורב בתהליך שואל אותם, יש עוד המון אנשים שמחפשים בדיוק את אותן תשובות, אז למה שהם לא יימצאו אותם באתר שלכם?

    גם ייתן לכם תוכן, וגם יעלה את האמינות שלכם בעיני הלקוחות...

      אנידור חקק
      23 בMarch 2013

      הי גיא
      נקודה נכונה וחשובה
      אני מאוד ממליץ לכתוב את המידע שנראה לנו טריוויאלי ולעתים ללקוחות ממש לא.
      שאלות שלקוחות שואלים, מקרים שלקוחות נתקלו בהם והזדקקו לעזרה, שאלות שגולשים שאלות בתגובות בבלוג - בכל אלו טמונים רעיונות לפוסטים נוספים

    עידית נעמן
    26 בMarch 2013

    יופי של מאמר ויופי של תוספות על ידי המגיבים. אהבתי גם את שיתוף הפעולה עם האתר האמריקני. ח"ח וחג שמח.

      אנידור חקק
      27 בMarch 2013

      תודה עידית,
      חג שמח 🙂

    אבישי פרוינד
    1 בApril 2013

    הי אנידור

    פוסט מעניין ומחכים

    מציע כלי חובה - גוגל אלרט

    http://www.google.co.il/alerts

    אבישי

      אנידור חקק
      2 בApril 2013

      תודה אבישי,
      בהחלט כלי נהדר, אם כי אני חייב לסייג שבחודשים האחרונים יש שאומרים שהוא כבר לא כל כך מתעדכן ואולי אף לפני סגירה עתידית בהמשך לשירותים נוספים שגוגל סוגרת כמו גוגל reader ואחרים...

      רן
      2 בJanuary 2014

      שלום אבישי,
      גם אני חושב שגוגל אלרט הוא מכשיר מבטיח ביותר להוספת תכנים לאתר.
      ואולם, כל נסיונותיי ליצור אלרטים במבנה RSS, אותם אוכל לשלב באתר, נכשלו.
      האם יש לך נסיון בנושא?
      אם כן, האם אוכל לשלוח אליך דוגמאות וליהנות מעצתך?
      אוכל לעשות זאת דרך האתר, אך נראה לי שעדיף שניצור קשר ישיר ושנדווח על התוצאות בתום התהליך.

        avishay freund
        2 בJanuary 2014

        בכייף, אתה יכול להתקשר 0544-690690

    רן
    2 בJanuary 2014

    שלום,
    האם מוכרת לכם כתובת/ות להיוועצות בנושא השימוש בגוגל אלרט לצורך הזנת אתרים בתוכן? אשמח להיעזר שכן אני תקוע בבניית אתר, שהמרכיב הכמעט אחרון שאינו עובד בו הוא שילוב RSS מ- Google Alerts

    מאור
    17 בSeptember 2014

    יש אתר מדליק, אמנם באנגלית, אבל ממש תורם, שהוא בדיוק לזה. הוא נותן שורות פתיחה לפוסטים שמתאימות לכל בלוג למעשה ויש לו כמה מאות כנראה כי לא הגעתי אפפעם לסוף
    http://www.buildyourownblog.net/the-blog-post-ideas-generator

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-