10 טעויות נפוצות שכותבי תוכן עושים במסגרת כתיבת תוכן SEO

anidor

נכתב ע"י anidor

  רבות דובר על כתיבת תוכן לאתרי אינטרנט.  בעבר היה מדובר בתחום פרוץ בו כל אחד יכול היה לכתוב מאמר סתמי עם דחיסה בלתי הגיונית של מילות מפתח וזה היה מספיק.  עם הזמן ובעיקר בעקבות כמה עדכונים של גוגל, הבולט בהם גוגל פנדה, הפכה כתיבת תוכן לבעייתית יותר.   בפוסט זה נסקור טעויות נפוצות שכותבי תוכן עושים במסגרת כתיבת תוכן לאתרים.

 

   טעות מספר 1: שימוש בכותבי תוכן שונים וזמניים שלא מכירים את אופי האתר ומטרותיו

    בעלי אתרים רבים אינם מבינים את חשיבות כתיבת התוכן ומוציאים את התוכן באתר שלהם למכרז שעיקר הבדיקה בו היא המחיר שהם מוכנים לשלם על כל תוכן.  כאן כבר ישנה בעיה מהותית, ברגע שתרצו ותנסו לחסוך יותר
מדי על התוכן באתר שלכם – זה יחזור אליכם עם ריבית.  התוכן באתר שלכם זה לא משהו שאתם יכולים לזלזל בו – זה הפנים שלכם ושל העסק שלכם.    בעיקר בכל הקשור לדפי נחיתה באתר שלכם (דף בית, דפי שירותים
ומוצרים) מומלץ להשקיע רבות ולבנות תוכן ייעודי וממוקד.       כותבי תוכן רבים אינם מקבלים אפיון פרטני של האתר לו הם כותבים ולמעשה מקבלים רשימת מילות מפתח עליהן נדרש לכתוב.   ככל שתאפיינו את התוכן
באתר בצורה מדויקת ומפורטת יותר – כך תקבלו תוצאה טובה יותר.   בסופו של יום כותב התוכן לא חי את העסק שלכם ובמידה ותתנו לו דרור ויותר מדי אפשרויות – כנראה שהוא לא יצליח להביא תוצר שיספק אתכם.

.

טעות מספר 2: מספר מילים  (כי זה מה שגוגל מחפש)

אחת הבעיות שכתיבת תוכן למטרות SEO יצרה – היא מקובעות מחשבתית.  עם הזמן נוצר סטנדרט בתעשייה לגבי אורך מאמר אופטימאלי, לפיו תכנים צריכים להיות באורך 300 מילה או 500 מילה לעתים.   אם אתם מחפשים דרך לגרום לגוגל להבין שאתם כותבים עבורו ולא עבור הגולשים זו בדיוק הדרך.   ברגע שכל המאמרים באתר שלכם יהיו בדיוק באותו פורמט ובאותו אורך זה יהיה מחשיד עבור גוגל והוא אף עלול להעריך פחות את איכות התוכן באתר.    חשוב שיהיה גיוון ושייראה כמה שיותר טבעי – חשוב שיהיו פוסטים קצרים בסיסיים, חשוב שיהיו מאמרי מדריכים מפורטים שיסבירו וילמדו אודות נושאים מסוימים וכן הלאה.   אין כל בעיה להזמין תכנים מסוימים מכותב התוכן שלכם לפי סטנדרט, אבל עדיין תמיד חשוב לגוון ולא לייצר דפוס ותבנית קבועה לתכנים באתר.

טעות נוספת שקשורה לנושא היא – שככל שיש יותר תוכן כך יותר טוב.  זה אכן נכון במרבית המקרים אך אם התוכן שלכם מרוח וגורם לגולשים לברוח ממנו כי הוא לא מעניין ולא תורם כלום – זה גם לא יתרום לקידום האתר שלכם כלום.  אין כל בעיה בתוכן קצר אם הוא ממצה ובעל ערך.   יש מקרים שבהם גם 2 פסקאות של תוכן בליווי סרטון ותמונה רלוונטיים יהיה נהדר עבור קידום האתר בגוגל.

  • הערה חשובה:  במהלך השנים האחרונות (עדכוני גוגל פנדה וגוגל פינגווין)  התרסקו אתרי תמיכה רבים ברשת וירדו במיקומים שלהם ואף נעלמו כליל מהאינדקס של גוגל.   אתרים אלו אופיינו בתוכן ירוד שכל מטרתו הייתה הוצאת קישורים לאתרים שונים.  חשבו על זה, אם יש לכם אתר שכולו מאמרים באורך 300 מילה עם 2 קישורים בכל מאמר – גוגל מבין בדיוק מהי מטרת האתר ושאין לו קידום בזכות עצמו.

.

טעות מספר 3: צפיפות מילות מפתח

עוד טעות שנובעת בעיקר מראשית ימי הקידום.   בעבר קל היה לראות שככל שתדחסו יותר את מילת המפתח הרצויה כך תקודמו בה יותר בגוגל.

ככל שהאלגוריתם של גוגל השתכלל כך נדרשו כותבי תוכן להקפיד יותר על אחוז נמוך יותר של צפיפות מילות מפתח בעת כתיבת מאמרים.   מבחינת צפיפות מילות מפתח, אני ארשום את זה ברור ואף אדגיש זאת בשבילכם –

צאו מהסרט של צפיפות מילות מפתח!!!

אני לא אומר שאסור לשבץ את מילת המפתח במאמר, אני אומר שאסור לכם להתייחס לזה בזמן שאתם כותבים את המאמר.  ברגע שכותב תוכן יודע שעליו לדחוף את מילת המפתח 10 פעמים במאמר הוא ינסה לדחוף את מילת המפתח בכוח.  כך ייווצר מצב שיש ריכוז גדול מדי של מילות מפתח בפסקה הראשונה של המאמר או שישנם מקרים בהם מילת המפתח הוכנסה בכוח לכתוב – מה שגרם לתוכן להיראות לא טבעי ולא קריא לגולש.   זכרו תמיד – הגולש חשוב יותר מגוגל.  אם הגולש יאהב את התוכן שלכם – גם גוגל יאהב.

טעות מספר 4:  טעויות לשוניות ושגיאות כתיב

אני יודע שרבים יגידו לי שהם סובלים מבעיות דיסלקציה והם ניסו הכול – אבל עם כל הכבוד, אם אתם לא מסוגלים לכתוב ללא שגיאות כתיב או טעויות לשוניות, עשו לעצמכם טובה ותנו למישהו אחר לכתוב עבורכם את התוכן או לפחות לערוך אותו לפני שהוא עולה לאתר.    ברור ששגיאת כתיב לא מעידה שבעל המקצוע שנותן את השירותים באתר פחות מקצועי, עם זאת זה בהחלט עשוי לפגוע בתדמית ולמנוע פנייה של לקוח פוטנציאלי.  כפי שכבר אמרנו, התוכן באתר שלכם זה הפנים שלכם.  כשם שלא הייתם יוצאים עם בגדים קרועים לפגישה – כך אתם לא רוצים שגיאות כתיב באתר שלכם.

בהמשך לנושא זה, בעיות תחביר ושחבור –  עצה קטנה, השפה העברית שונאת משפטים ארוכים.  מספיק לכתוב משפטים ארוכים באורך הגלות.   משפטים קצרים ומתומצתים יעשו את העבודה בצורה טובה יותר.   במידה וישנם משפטים ארוכים, לפחות פסקו אותם כראוי.

למדריכים פרטניים בנושאי עריכה לשונית

.

טעות מספר 5 – תוכן משעמם

אל תכתבו תוכן רק כי צריך.  כתבו תוכן שיש לו ערך לגולשים.  אפשר למצוא על מה לכתוב בכל נושא, על אף שזה נראה לכם קשה.    גוגל היום בודק יותר מתמיד את איכות התוכן באתר והאם הגולשים מוצאים אותו כרלוונטי ואטרקטיבי.     לצערי אני עדיין רואה בבלוגים ואתרים שונים, שעולים תכנים רבים שאין להם כלל שימוש ולמעשה מדובר בגרסה שונה לתוכן אחר באותו אתר – שרק מתמקד במילת מפתח שונה.   נסו לייעד לכל תוכן מטרה מסוימת.

.

טעות 6 – תוכן ללא מטרה

לכל תוכן צריכה להיות מטרה.   ישנם תכנים שמיועדים לדפי נחיתה באתר (כגון דף בית, דפי שירותים וכו'..) – דפים אלה צריכים להיכתב באופן תדמיתי שיציג את חזקות החברה ואת הערך שהיא עשויה לתת ללקוחות שלה.   פוסטים בבלוג צריכים להיות ממוקדים, לסקור וללמד בשלל נושאים ובעיקר – לתת ערך לגולשים.    בהקשר לנושא זה, חשוב שתעצבו את התוכן באתר שלכם, הוסיפו לו אמצעים ויזואליים ותבנו היררכיית תוכן נכונה בכותרות עמודי התוכן השונים באתר שלכם.   על כך תוכלו לקרוא בפוסט שכתבתי על חשיבות ה- UI בקידום אתרים.

טעות 7 – תוכן שמתמקד במוכר במקום בלקוח

מכירים את התכנים האלה שמציגים לגולש כמה החברה היא טובה וכמה היא נהדרת בתחומה וכמה היא בעיקר טופחת לעצמה על השכם?  אלו בדיוק התכנים הבעייתיים.  תכנים שמתמקדים בכמה אני משרת טוב במקום בתכנים שמתמקדים בכמה ערך הלקוח יכול לקבל מהחברה שלי.   הבדל קטן אך משמעותי מאוד.   אני ממליץ לכם לקרוא את המדריך לכתיבת תוכן שיווקי שכתבתי בזמנו על מנת להבין יותר בנושא.  התוכן בימינו צריך להיות תוכן חברתי.  תוכן שמעודד אינטראקציה עם הגולשים ומעודד תגובות ושיתופים במדיה החברתית.  תוכלו לקרוא מדריך בנושא כתיבת תוכן חברתי.

.

טעות 8 – תוכן שלא מוכוון לצורך האמיתי של הגולש

אחת הבעיות הגדולות היא היכולת להבין מה הגולש באמת מחפש באתר שלנו – האם הוא מחפש מאמר, סרטון, תמונה או שהוא רוצה לקנות מוצר.  מסתבר שאפשר להבין מהי כוונת הגולש ומה הוא באמת צריך, בשביל זה צריך להיכנס לראש של הגולש ולהבין את המשמעות של כל שאילתת חיפוש.  ממליץ לקרוא פוסט מאוד חשוב שכתבתי בנושא.

 

טעות 9 – תוכן שסומך על הגולש שיפנה לקבלת פרטים נוספים

לא יודע אם יצא לכם לראות, אבל אחת הטקטיקות שאתרים שונים משתמשים בה היא מתן מידע בסיסי מועט ללקוח – בשאיפה שהוא יתקשר או יפנה לבעלי האתר על מנת לקבל פרטים נוספים.  מרבית הגולשים לא יעשו זאת אלא יחפשו אתר אחר שייתן להם את המידע הדרוש.    זה אכן חשוב לפתות את הלקוח ולהניע אותו לפעולה להתקשר אלינו – אך עם זאת חשוב מאוד לתת לו מספיק מידע שיעזור לו לבסס את החלטתו.

.

טעות 10 – תוכן שלא מפרגן לאחרים

אתרים רבים רועדים מהאפשרות שמא יוציאו קישור לאתר אחר.  אם מישהו כתב פוסט איכותי וטוב שנעזרתם בו אל תתביישו והוציאו לו קישור.  זה לא יפגע בכם כמו שאתם חושבים, להיפך.  גוגל יעריך קישורים למאמרים רלוונטיים נוספים שיוצאים מהמאמרים שלכם  (כמובן לא יותר מדי) ויותר מכך, אם נשענתם או נעזרתם במאמרים אחרים ברשת – מן הראוי שתפרגנו בקישור.

ואם כבר בנושא זה עסקינן, בפוסט זה נעזרתי במאמר הבא מאתר wordtracker .

    מיכל
    12 בNovember 2012

    יפה סיכמת. להוסיף לטעות מס' 3 לגבי צפיפות מילות מפתח: הטעות הנפוצה היא לחשוב צר במובן של מילות מפתח, כאילו כל דף יכול להיות מדורג רק על ביטוי אחד או שניים ובכך להחמיץ את הזנב הארוך

      אנידור
      12 בNovember 2012

      הי מיכל
      בכל הקשור למילות מפתח, מדובר ממש במחלה שקשה להתנתק ממנה.
      כפי שאמרת, כיום כל דף יכול להיות מדורג במספר ביטויים שונים – כל עוד מדובר בדף חזק ומדורג.
      אני יכול לתת לך כדוגמה, בזמנו כתבתי פוסט מחקרי מקיף על השעה הכי טובה לכתוב סטטוס בפייסבוק. מאז בכל חודש נכנסים עשרות גולשים לפוסט זה באתר ממגוון ביטויים עשיר.
      הזנב הארוך חשוב לא פחות מהמילים הגנריות ובמקרים רבים אף יותר.

      ברק
      20 בFebruary 2013

      בנוגע לצפיפות של מילות המפתח יש עדיין חברות קידום שדורשות את זה למרות שזה לא רלוונטי יותר
      הקטע הוא שאני עצמי עשיתי סרטון הדרכה בנוגע למילות מפתח והצפיפות שלהם ועד כמה זה חשוב
      אחרי 4-6 חודשים שהסרטון רץ ברשת גוגל החליטה שזהו היא מסיימת עם החלטורה הזו

      קידום אתרים זה תחום שמשתנה מהקצה לקצה ואני חושב שמה שהיום טוב מחר כבר לא יהיה טוב
      אי אפשר לדעת מה השגעון הבא של גוגל ולכן צריך לקחת כל דבר שאומרים לכם בנוגע לקידום אתרים
      בערבון מוגבל ולתקופת זמן מוגבלת, אם תשאלו אותי הכי טוב קידום ב PPC אפשר לשלב פרסום ובאזזים
      אבל בגדול לא ליצור קידום אורגני כעיקרי אלא כדבר נוסף ונלווה כי היום המגמות של התחרות קשות מאוד

        אנידור
        7 בMarch 2013

        הי ברק,
        מצד אחד אתה אומר פה דבר נכון וחשוב, קידום אתרים זה אכן תחום דינמי ומשתנה ובהחלט קשה להישאר בפסגה לאורך זמן. צפיפות מילות מפתח אכן כבר לא רלוונטיות כיום.
        עם זאת לבוא ולשלול את תחום הקידום בכללותו לא יהיה חכם, PPC הוא פוטנציאל נהדר אך הוא דורש תשלום קבוע בעוד בקידום אורגני לאחר עבודה ראשונית טובה, ניתן לקבל תנועה רבה בחינם. מה גם שקידום אורגני לטווח ארוך ומבחינת מיתוגית עדיף יותר.

        אורי זילברשטיין
        30 בOctober 2014

        אמנם קידום אתרים משתנה מקצה לקצה אבל יש דברים שלא משתנים, כמו כן חייבים להשאר מחוברים כל הזמן לשינויים האלה. זה שצפיפות מילות מפתח הפכה לפחות רלוונטית לא אומר שאפשר פשוט להתעלם מהפרמטר הזה, מצד שני חשוב לזכור שכאשר מבצעים קידום זה תמהיל שלם של כל הפרמטרים יחד.

    ברק
    20 בFebruary 2013

    הייתי מוסיף משהו חשוב שלא שמתי לב שכתבת
    יש הרבה לקוחות שבכלל לא פונים אל חברות קידום אתרים וישר הולכים על חברות כתיבת תוכן
    לא שזה רע זה בסדר גמור הבעיה היא לא בכתיבת תוכן אלא עוד לפני שבעל האתר חשב להקים דבר שכזה
    לא פעם אני נכנס לאתרים ורואה איך שהאתר נראה ואומר ללקוח פשוט יש 2 מצבים שנעבוד יחד
    או שאתה משנה את האתר או שדרכנו נפרדות, התוכן הוא חשוב אבל הוא לא פונקציה שתגביר את המכירות
    התוכן הוא פרמטר 1 מתוך מגוון רחב של פרמטרים שבסופו של דבר משוקללים בציון היעד, ולא אני לא מדבר על ציון הרלוונטיות של גוגל כי זה לא אכפת לי אני מדבר על היעד = המכירה, אפשר לכתוב ללקוח 1000 מאמרים לשים אותו במקום ראשון בגוגל והבנאדם פשוט לא יראה אף ליד, זה קרה לי בעבר מקרה כזה
    ואני חושב שבנוסף לתוכן צריך להתייעץ לפחות עם חברת קידום אתרים רק כדי לקבל חוות דעת לפני עוד שבונים אתר, הבעיה היחידה שאני מאמין בתחום קידום אתרים שקשה למצוא מקדמי אתרים אמינים

    הפרמטרים שמשפיעים על SEO בשנת 2013- המחקר של MOZ | היידה קידום אתרים
    21 בAugust 2013

    [...] מילות מפתח הן נושא מאוד שנוי במחלוקת.  אין עוררין על חשיבות התוכן, אך בהחלט נזהרים יותר היום מאופן שיבוץ מילות המפתח ובהחלט צריך להיזהר משימוש יתר במילות מפתח. [...]

    זהר עמיהוד
    23 בDecember 2016

    אנידור תודה על איסוף שגיאות התוכן הנפוצות שפוגעות גם בקידום אתרים SEO
    גם אם המאמר יהיה כתוב נכון, ללא שגיאות כתיב, ממוקד לקוח והרבה יותר מ- 300 מילים - זה עדיין לא מספיק.
    צריך לשים את המאמר באתר בצורה מתאימה ולתת לו את הסיכוי הגדול ביותר שגוגל יבין אותו כפי שבעל האתר שפירסם את המאמר התכוון שגוגל יבין.
    הפעילות הנקראות on-site SEO זה בדיוק מה שנדרש ועל הטעויות למתחילים כתבתי כאן
    זהר עמיהוד, מוביל עסקים להצלחה באינטרנט

    SeoWho
    17 בMarch 2017

    נתקלנו במאמר די במקרה , בכל מקרה אחלה מאמר תודה והמון בהצלחה מצוות SEOWHO

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-