כתיבה עסקית

admedia

נכתב ע"י admedia

כתיבה עסקית איכותית היא מרכיב מהותי והכרחי להצלחה ברשת האינטרנט, חד וחלק! אתר שהתוכן בו אינו איכותי מספיק והכתיבה שבו אינה מוכוונת תוצאה כלפי פעילותו הספציפית הוא אתר שייחשב לא רלבנטי מבחינת הגולשים ובמהירות גם מבחינת מנועי החיפוש. כיום, כאשר תהליכי קידום אתרים, פרסום עסקים מקוון ועוד הולכים וכוללים יותר ויותר דגש על תוכן איכותי ובעל ערך, כתיבה עסקית חייבת להתבצע כהלכה.

בתור בעל אתר, מקדם אתרים או מפרסם, עליך להיות מסוגל לספק תוכן ברור, נכון דקדוקית, העונה על הגדרות SEO ומספק לגולשים ערך אמיתי.

כל תוכן שלא עונה על הדגשים הללו ודגשים נוספים של כתיבה שיווקית או עסקית נכונה, הוא תוכן לא טוב שלא ישיג תוצאות. התוכן באתר הוא חלק בלתי נפרד מהמיתוג והתפיסה של העסק, תוכן לא טוב יצור רושם לא מקצועי ובהחלט עשוי לגרום ללקוחות קיימים או פוטנציאליים לבחור במתחרים.

כתיבה עסקית אינה כמו כל כתיבה אחרת

בשונה מתכנים בספרים, עיתונים וכדומה, כתיבה עסקית לאתרי אינטרנט היא שונה מהותית. ידוע כיום כי גולשים נוטים לא לקרוא טקסטים באתרים באופן מלא אלא הם סורקים את הדף ומחפשים במהירות כותרות ופרטים שעשויים להיות רלבנטיים. רק אז הם מתעמקים בתוכן עצמו. לכן התפתחה תעשייה ענפה של כותבי תוכן מקצועיים לאתרי אינטרנט, אנשי מקצוע אשר יודעים כיצד לספק כתיבה עסקית נכונה ויעילה ומורידים את נטל הכתיבה מבעלי האתרים והמקדמים עצמם.

אם קהל היעד שלכם הוא עסקים אחרים, מומלץ לקרוא את המדריך שלנו על קידום אתרי B2B

כמו כן, כמובן שחייבים להתייחס לקידום אתרים, כאשר מבחינת כתיבת תוכן לאתרים – הכתיבה צריכה לכלול ביטויי מפתח ספציפיים ופיזור של הביטויים לאורך הטקסט. הכתיבה צריכה להיות מובנית בצורה מסוימת שתהיה נוחה לגולשים ולמנועי החיפוש ועוד מכלול מאפיינים.

מהות על פני סטייל

כמובן שהעיצוב של האתר חשוב מאוד ועליו להיות יעיל וידידותי לגולש, אך מבחינת כתיבה עסקית ואתרים עסקיים רצוי להתמקד יותר בתוכן ובמהות מאשר בעיצוב מסוגנן ומשוכלל. כתיבה תוכן שיווקי ועסקי צריך לתת לגולש את המידע אותו הוא מחפש, בצורה ברורה ומהירה, מידע על מוצרים ושירותים ואפשרות רכישה. אם התוכן הנכון אינו באתר הגולשים לא יבזבזו את זמנם ופשוט יעבור לאתר הבא בתוצאות החיפוש.

זה נכון בעיקר לאתרים אשר מוצגים גבוה בתוצאות החיפוש של גוגל למשל, מאתרים אלו הגולשים מצפים לספק תוכן איכותי ורלבנטי במהירות.

 

כלל האצבע הוא: ככל שהערך המוסף של התוכן שלך גדול יותר כך החזר ההשקעה שלך גדול יותר!

יצירת תוכן המעודד אינטראקציות עם הגולשים

תוכן חברתי הולך ותופס מקום משמעותי יותר בעוגת החיפוש ובדרכים לקבל חשיפה יעילה ברשת. גוגל למשל שמה דגש הולך וגדל על תכנים איכותיים שזוכים לאינטראקציה חברתית עם הגולשים. לכן כתיבה עסקית כיום צריכה להיות מושכת, בעלת ערך וכזו אשר תעודד את הגולשים ליזום אינטראקציות חברתיות. הכוונה היא ללחיצות על LIKE או על כפתורי שיתוף חברתיים, שיתוף התוכן ברשתות חברתיות, פרסום תגובה לתוכן וכן הלאה – כך יוצרים מערך קישורים יעיל וחברתי המפנה לאתר ומעלים את הדירוג מבחינת קידום אתרים.

בנוסף, כתיבה עסקית חייבת להיות כזו אשר מעודדת את הגולשים לבצע פעולה – הרי בסופו של דבר אנו רוצים לקוחות משלמים! אך חשוב לעשות זאת בצורה מעודנת ואיכותית ולא מוגזמת מדי.

טיפים לכתיבה עסקית

  • כתיבה תוך התמקדות באסטרטגיה השיווקית של האתר.
  • כתיבה ממוקדת במיתוג האתר.
  • כתיבה המיועדת לקהל הלקוחות הפוטנציאלי הספציפי – מכנה משותף רחב או ממוקד.
  • אופטימיזציה למנועי חיפוש – SEO
  • תוכן איכותי ונכון מבחינה טכנית ודקדוקית.
  • כתיבה יצירתית, מקורית וייחודית.
  • תוכן מוכוון תוצאה ומניע לפעולה.

כתיבה עסקית היא תחום מורכב ומקיף מאוד, תחום שחייב להיות מבוצע ללא פשרות ובצורה מקצועית. התוכן חייב להיות איכותי ובעל ערך, המידע נגיש וקל למציאה עבור הגולשים.

שיווק של עסקים לעסקים, בעיקר בתחומי ההייטק, מחייב כתיבה עסקית שמבינה את המינוחים המקצועיים בכל תעשייה.

כתיבה זו באה לידי ביטוי בעיקר במאמרים ופניות עסקיות שאנו מבצעים באמצעות הרשת העסקית לינקדאין.

    אבי
    31 בOctober 2012

    אחלה של תכנים...תודה רבה

    קידום אתרים אורגני
    16 בAugust 2013

    כתיבת תוכן שיווקי לאתר הוא מצרך יקר, לצערי ישנם מעטים כותבי תוכן טובים!

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-