איך ליצור תוכן איכותי ומעניין בזירות משעממות?

admedia

נכתב ע"י admedia

כיום כבר ידוע כי תוכן איכותי ומעניין, תוכן שבאמת נותן ערך לגולשים וכזה אשר יוצר אינטראקציות חברתיות (שיתוף, לייק וכדומה) הוא מרכיב מהותי בקידום אתרים איכותי וביצירת נוכחות אינטרנטית מוצלחת. החשיבות של תוכן בקידום אתרים, בשיווק וביצירת יותר תנועה לאתר רק הולכת וגדלה עם יישום שינויים באלגוריתמי החיפוש, עם הצמיחה של מדיה חברתית והשינוי התמידי של הרשת. לכן יש חשיבות גדולה לשאלה איך מספקים כתיבת תוכן איכותית גם בזירות משעממות.

תוכן לאתרים מהווה מרכיב חשוב הן ביצירת קישורים אורגניים אל האתר באמצעות אינטראקציות חברתיות ואזכורים באתרים אחרים, יצירת דירוגים עבור ביטויי לונג טייל נוספים, ליצירת מודעות למותג ותדמית איכותית על האתר.

תוכן איכותי בזירה משעממת – משקף את כל הזירות והתעשיות

כתיבת תוכן עבור זירות או תעשיות משעממות היא דרך טובה להציג אסטרטגיית תוכן טובה ומתאימה לעידן הנוכחי של רשת האינטרנט, כאשר העקרונות הללו תקפים עבור זירה משעממת כלשהי אך בהחלט גם עבור אסטרטגיית תוכן בזירות ותעשיות באופן כללי. עקרונות פעולה אלו מראים כיצד מחקר מתאים אודות התחום הרלבנטי יכול לסייע משמעותית בקידום האתר והשגת תוצאות מעולות.

לשאול את השאלות הנכונות אודות הזירה/תעשייה – למדו מהמתחרים שלכם

מקדמי אתרים  ומשווקים מכירים באופן כללי את הרשת ואת האופן בו הגולשים מחפשים דברים ומשתמשים באינטרנט. אך תעשיות מסוימות אינן מרתקות או פופולאריות כמו אחרות – אתר המוכר ציוד מכאני למוסכים לעומת אתרי מכירות של אופנה או אלקטרוניקה למשל – ולגבי תעשיות אלו חשוב להבין כיצד הגולשים מתחלקים ומשתמשים ברשת למציאת המידע הרלבנטי להם. רק כך ניתן לבנות אסטרטגיית תוכן לאתרים שתהיה יעילה ומתאימה.

תוכלו לשאול מספר שאלות אפשריות שיוכלו לעזור לכם למצוא נושאים אטרקטיביים לכתוב עליהם:

  • כיצד הלקוחות הפוטנציאליים מחפשים מידע אודות התעשייה/זירה ומה הם מחפשים?  תוכלו גם לבדוק ולהיעזר בממשק ה- webmaster tool של האתר שלכם ולאתר ביטויים רלוונטיים שהאתר שלכם יכול להופיע בהם.
  • באילו אתרים הגולשים הרלבנטיים נמצאים ומחפשים מידע?  מה יש באתרים אלו, במה הם עוסקים?
  • אילו שווקים או קטגוריות באתר אינם מקבלים מספיק דגש כיום ויכולות לייצר הכנסות/תנועה?
  • מה הסיפור הייחודי של האתר המקודם? פרטנית ומול המתחרים.
  • למה שגולש המחפש מוצר רלבנטי יבחר באתר המקודם על פני אתר אחר? מהו הערך המוסף?
  • מהו תמהיל הלקוחות הקיימים של האתר? לקוחות חוזרים, גורמים משפיעים, חד פעמיים, מחפשים מחיר נמוך או גם שירות איכותי וכן הלאה.

כמו כן, בהחלט אפשר לדבר ישירות עם אנשים וגורמים בעלי ידע אודות התעשייה הספציפית, מידע פנימי זה יכול לסייע לגלות ניואנסים חשובים ונתונים שרצוי להדגיש במהלך כתיבת תוכן לאתרים בתחום. בצורה זו אפשר למקד את קהל היעד בצורה מעמיקה ומדויקת במיוחד.

כל הנתונים הללו מסייעים לגורמי קידום אתרים להבין את החלל בו פועל האתר אותו מנסים לקדם, את מאפייני התעשייה וכיצד לספק כתיבת תוכן איכותית ומעניינת גם לזירה שנחשבת משעממת או פחות נפוצה. תוכן לאתרים הוא קריטי להשגת המרות של תנועה למכירות וכן ביצירת תהליך קידום יעיל שבתורו מוביל לעוד מכירות – כך שגיבוש האסטרטגיה הנכונה וביצוע של כתיבת תוכן מתאימה הם נושאים שיש לשים עליהם דגש רב.

ניתוח התעשייה והמתחרים – גיבוש הנתונים

השלב הבא יהיה ניתוח מעמיק של המתחרים וגיבוש הנתונים לכדי דרך פעולה מסוימת. יש לבדוק למשל את סוג הקישורים שהמתחרים מקבלים ואת טיב מערכות היחסים מול אתרים אחרים, האם קיים מתחרה ראשי אחד ומה הוא עושה על מנת לשמר מעמד זה? זיהוי סוגי כתיבת תוכן שהשיגה תוצאות טובות. זיהוי חסרי מידע ותוכן לגבי התעשייה והמוצרים על בסיס מחקר השוק שבוצע לפני כן.

בנוסף, חשוב לוודא כי יכולות המעקב (אנליטיקס)  של האתר המקודם עצמו מוגדרות כשורה ובצורה מעמיקה.

הגדרת קהל היעד וזיהוי מטרות הקידום

לאחר מחקר שוק ומחקר אודות המתחרים העיקריים, אפשר לגבש אסטרטגיה לגבי קהל היעד הרלבנטי ביותר – למשל קהלים שהמתחרים המרכזיים לא פונים אליהם. כמו כן אפשר לזהות את מטרות פרויקט הקידום מבחינת בידול של האתר המקודם, מיתוג ותוצאות רצויות מול קהלי היעד. כמו כן, יש לבחון בהתאם למשאבים הזמינים למקדם ולבונה התוכן של האתר איזו כתיבת תוכן ניתן לייצר בפועל בצורה הקלה והיעילה ביותר. משאבים אלו כוללים למשל תקציב לכתיבת תוכן וקידום וכדומה.

מטרות הפרויקט צריכות להיות למשל האם מפתחים תוכן איכותי לקהל היעד, בניית ערך ע"י יישום תכנים שיווקיים רלבנטיים? הפיכת האתר לגורם בר סמכא בתעשייה או כל המטרות גם יחד. בכך חשוב לציין כי תוכן לאתרים בהחלט יכול וצריך לכלול גם קטעי וידאו רלבנטיים פורומים, טבלאות נתונים ולא רק תכני טקסט.

שלבים נוספים ואחרונים בכתיבת תוכן לזירות משעממות

  • איתור אתרים, גולשים ובלוגים רלבנטיים לקהל היעד ליצירת אפשרויות לשיתוף התכנים ובניית קישורים איכותיים.
  • יצירת התוכן עצמו: בהתאם לכל הנתונים שנאספו והאסטרטגיה שגובשה, איסוף מידע אמיתי ואיכותי לגבי מושא הכתיבה, העסקת כותבי תוכן איכותיים ומיומנים וכמובן העלאה באתר ובמדיה חברתית ליצירת חשיפה יעילה.
  • ניתוח התוצאות: אחרי השלמת כתיבת תוכן לאתר, יש לנתח את התוצאות ולראות האם התנועה עלתה, מאיפה מגיעים גולשים, האם יש שיתופים ואינטראקציות חברתיות עם התוכן וכן הלאה. כמובן שהתוכן צריך גם לייצר המרות טובות בהתאם למטרות המוגדרות.
    10 טעויות נפוצות שכותבי תוכן עושים במסגרת כתיבת תוכן SEO כתיבת תוכן לאתר
    12 בNovember 2012

    [...] תכתבו תוכן רק כי צריך.  כתבו תוכן שיש לו ערך לגולשים.  אפשר למצוא על מה לכתוב בכל נושא, על אף שזה נראה לכם קשה.    גוגל היום בודק יותר מתמיד את [...]

    10 טעויות נפוצות שכותבי תוכן עושים במסגרת כתיבת תוכן SEO
    9 בMarch 2014

    […] תכתבו תוכן רק כי צריך.  כתבו תוכן שיש לו ערך לגולשים.  אפשר למצוא על מה לכתוב בכל נושא, על אף שזה נראה לכם קשה.    גוגל היום בודק יותר מתמיד את […]

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-