הכפלת תוכן

anidor

נכתב ע"י anidor

יש הרבה סיבות לכך שהאתר שלכם אינו מוצג כראוי בתוצאות החיפוש ואינו מקודם.

סיבות רבות טמונות בטעויות אנוש של בעלי האתרים, שאינם משתמשים בשירותי קידום אתרים מקצועי.   אחת הטעויות החמורות שפוגעות באתרים היא הכפלת תוכן.

במאמר זה נסקור מהי הכפלת תוכן, כיצד היא נגרמת ומהן הדרכים לזהות תופעה זו ולטפל בה?

.

הכפלת תוכן
הכפלת תוכן

מהי הכפלת תוכן?

יש שני סוגים של הכפלות תוכן שיש להתייחס אליהן:

הכפלת תוכן באתר:

.

הכפלת תוכן באתר, מתארת מצב בו מנוע חיפוש מזהה ומאנדקס 2 דפים שונים עם תכנים זהים.   אחד המקרים הנפוצים ביותר ברשת הם הכפלה של דף הבית באתר.

טעות זו נגמרת כתוצאה מטעות חמורה שמתחילה כבר בתהליך בניית הדפים באתר וכתובות ה- URL  באתר , וממשיכה בקידום שגוי.

מקרה זה קורה כאשר כתובת דף הבית הראשית מופיעה בשתי כתובות URL  שונות (ובמקרים מסוימים גם יותר משתיים).   כתובת אחת תופיע בתור הכתובת הראשית של האתר   ( למשל  http://www.ad-media.co.il ) וכתובת דף הבית אחרת תופיע עם סיומת דף כמו למשל    ad-media.co.il/default.html או  עם סיומת  /index.html  למשל.

.

כאמור, תופעה זו יכולה להיגרם כתוצאה מתכנון לקוי של דפי הבית, שבהמשך מלווה בקידום מוטעה שבא לידי ביטוי בכך שמהלוגו באתר יוצא קישור לכתובת עם סיומת default במקום לכתובת הראשית של האתר – דבר שגורם לפיצול של דף הבית ולהחלשה של כל דף בפני עצמו ובנוסף כמובן להכפלת תוכן.

.

הכפלת תוכן פחות חמורה באתר, יכולה להיגרם כטעות אנוש בהעתקה של תכנים בין עמודים שונים.  למשל פסקת תוכן שחוזרת בכל אחד מהדפים ויוצרת הכפלה.

.

הכפלת תוכן נוספת באתר יכולה להיגרם באמצעות רכיבי קוד שיוצרים בעיה באינדוקס הדפים – למשל בשימוש בפרמטרים שונים במסגרת כתובת הדף ובשימוש ב- session id.

.

מקרה נוסף של הכפלה יכול להיגרם בעת מעבר לאתר חדש ואתו מעבר לכתובות אתר חדשות.   הפתרון למקרה זה יהיה באמצעות הפניות 301 – שמומלץ לעשות בעזרת שירותי קידום אתרים מקצועי.

לימוד קידום אתרים יכול להיעשות באופן עצמאי – אך בשל הזמן הרב שזה אורך מומלץ שתיקחו את שירותיה של חברת קידום אתרים.

.

הכפלת תוכן בין אתרים

הכפלת תוכן החמורה ביותר היא תוכן משוכפל בין אתרים – ובמילים אחרות – העתקת תכנים.  אחת הבעיות הקשות ביותר במדיה הפרוצה הזאת שנקראת אינטרנט – היא שהכול פתוח לעיני כולם וכך גם התכנים הייחודיים שאתם כותבים באתר שלכם.

בעיה זו יוצרת פתח לכל אחד להעתיק כאוות נפשו מאמרים ותכנים מאתרים אחרים.

הבעיה מחמירה כשגוגל מאבחן זאת ועשוי לזהות ולהאשים אתכם בהעתקת תוכן – דבר שעלול לגרום להענשה של האתר שלכם והעלמתו מתוצאות החיפוש!!!

כן , כן , עד כדי כך גוגל מעניש אתרים שמכפילים תוכן ולפעמים הוא מעניש יותר מאתר אחד.  חמור מכך, הוא שפעמים רבות גוגל גם אינו מזהה מיהו האתר עם התוכן המקורי (קחו למשל קטעים מהתנ"ך שמפורסמים ברשת – לכו תגידו מי היה הראשון..   –  האתר הראשון שהעלה את התוכן הוא לאו דווקא המקור שלו).

.

איך מאבחנים הכפלת תוכן?

לגבי הכפלת תוכן באתר שלכם – עליכם להבחין שדף הבית שלכם או דפים אחרים אינם משוכפלים ומציגים תוכן זהה כפי שתיארתי במקרה בתחילת המאמר.

שימו לב לאיזה דף מפנה הקישור שעל גבי הלוגו של האתר שלכם.

.

לגבי הכפלת תוכן ברשת –  הדרך הראשונה והפשוטה ביותר לבדוק אם מעתיקים את התכנים שלכם תהיה באמצעות שורת החיפוש של גוגל.

העתיקו 2 משפטים מהמאמר שלכם וחפשו אותו  בתוך "  "  בשורת החיפוש.

התוצאות שיופיעו הן כנראה המעתיקים שלכם.

.

ישנו כלי נוסף שאפשר באמצעות לבדוק הכפלת תכנים – אתר  copyscape.

איך נלחמים בהכפלת תוכן?

במידה ונקלעתם לסיטואציה בה דף הבית שלכם משוכפל – הפתרון הטוב ביותר יהיה להוסיף את תגית קנוניקל לחלק העליון של הקוד באתר שלכם (head).  תגית זו "מדווחת" למנוע החיפוש איזה כתובת מתארת את הדף האמיתי והמקורי – וזה שיש להתייחס אליו ולאנדקס אותו.

תג קאנוניקל ייראה למשל כך:

<link rel="canonical" href="http://www.ad-media.co.il/">.

.

במידה וזיהיתם אתר שמעתיק מכם , אתם בגדול בבעיה, כי כמו שאמרתי לא תמיד גוגל יודע מיהו המקור של התוכן.   אתם יכולים לשלוח מכתב שמבקש מהמעתיק בצורה נחמדה להסיר את התכנים או במקרה הפחות טוב לפחות להוסיף קישור וקרדיט למאמר המקורי באתר שלכם.

אתם יכולים גם לנסות לתבוע , אבל זה כבר סיפור אחר והוא לשיקולכם.

.

בכל מקרה , עשו לי טובה, אל תעתיקו תכנים, זה פגיעה בזכויות יוצרים וזה מבזה אתכם.  ואם זה לא מספיק לכם – אתם עלולים להיענש.

    איך תדעו אם התוכן באתר שלכם רע ופוגע במקום לקדם אותו? | בלוג שיווק באינטרנט - AD-Media
    13 בApril 2012

    [...] תוכלו לבדוק אם מעתיקים דפים שלמים מהאתר שלכם באמצעות תוכנת copyscape וללמוד יותר בפוסט שכתבנו על הכפלת תוכן. [...]

    כיצד מתמודדים עם עדכון פינגווין האחרון של גוגל ועם כל ההשפעות שיש ל- negative seo | בלוג קידום אתרים בגוגל
    27 בMay 2012

    [...] טבעית ולא תקנית, יצירת דפים לא תקניים, הסוואות שונות, תוכן משוכפל ומועתק [...]

    איך תנצלו את Search Queries בגוגל וובמסטר טולס בצורה טובה יותר? « בלוג קידום אתרים בגוגל בלוג קידום אתרים בגוגל
    18 בMarch 2013

    [...] Search Queries אפשר לזהות עמודים כפולים או כאלה שמציגים תוכן דומה ופוגעים בהיררכיית התוכן באתר. הממשק מאפשר לראות [...]

    איך תנצלו את Search Queries בגוגל וובמסטר טולס בצורה טובה יותר? - בלוג קידום אתרים בגוגל
    30 בAugust 2020

    […] Search Queries אפשר לזהות עמודים כפולים או כאלה שמציגים תוכן דומה ופוגעים בהיררכיית התוכן באתר. הממשק מאפשר לראות […]

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-