ניהול בלוגים – איך עושים את זה נכון?

anidor

נכתב ע"י anidor

ניהול תוכן בלוגים

ניהול נכון של תוכן בלוגים הוא מרכיב חשוב במסגרת ניהול מדיה חברתית של אתר / ארגון.

בעלי אתרים רבים מתחבטים כיצד לנהל נכונה אסטרטגיית שיווק באמצעות בלוגים.

בפוסט זה נסקור בפניכם טיפים חשובים להתנהלות נכונה של הבלוג שלכם.

.

 

תדירות הפצת פוסטים:

חייבו עצמכם למועד קבוע של העלאת פוסטים לבלוג. לפחות אחת לשבוע.  בלוג שלא מעודכן לעתים קרובות, יאבד מערכו מהר מאוד. גולשים שמגיעים ורואים בלוג לא מעודכן במשך תקופה ארוכה, יקבלו רושם שהבלוג אינו רלוונטי יותר ולא יחזרו יותר.    בלוג שלא מעודכן לעתים קרובות גם אינו יתרום ערך מוסף של כוח SEO  – ככל שתעדכנו פחות את הבלוג, כך גוגל יחזור לסרוק את האתר לעתים רחוקות ותאבדו את הדינמיות באינדוקס חדשות עדכניות מהאתר.

.

פוסטים אורחים:

דרך נהדרת למתג את הבלוג שלכם ולהוסיף לו כוח ברשת הינו באמצעות אירוח פוסטים.  פוסט אורח של מומחה או דמות מוכרת מהתחום בו עוסק הבלוג, יכול לתרום רבות למיתוג הבלוג.   פוסט אורח יוסיף עוקבים חדשים לבלוג ויוסיף תשומת לב של הגולשים ברשת לבלוג שלכם.

.

.אל תפחדו להוציא קישורים החוצה מהבלוג:

צריך לצאת מהתחושה האגואיסטית הזאת של הוצאת קישורים = פגיעה באתר שלי.   לא תמיד.  הוצאת קישורים למקורות ואתרים רלוונטיים ברשת יכולה גם להעיד למנוע החיפוש על רלוונטיות של הבלוג שלכם.    כך למשל אם אני מוציא מבלוג העוסק בכתיבת תוכן, לינק לאתר שעוסק בתחום כמו ניהול בלוגים – זה נחשב כקישור רלוונטי.    האינטרנט היום הוא מקום הרבה יותר סוציאלי וקישורים לאתרים ורשתות בתחום נתפסים כדבר טוב.  עם זאת בזהירות, לא מומלץ להגזים בקישורים יוצאים מהאתר.  במקרה הכי גרוע תוציאו קישורים החוצה מהבלוג וקבלו אותם חזרה לאתר הראשי שלכם.

..

כתבו פוסטים מעניינים שיהיו כתובים בצורה נכונה:

למרבית הגולשים אין כוח לקרוא מאמרים ארוכים ברשת.  הם רוצים לקרוא מעט תוכן ולקבל כמה שיותר ערך מוסף.    כתבו משפטים קצרים , השתמשו בלשון נכונה וללא שגיאות כתיב, והדגישו את החלקים החשובים בפוסט.

.

תהיו חברותיים:

השקיעו בגולשים שלכם. כל המטרה בבלוג היא יצירת שיח עם הגולשים.  תגובות של גולשים בבלוג שלכם זה המקום הטוב ביותר ליצור את השיח הזה אתם.  מעבר לעובדה שהתגובות האלו טובות עבור קידום אתרים בגוגל, הן משמשות ככלי נהדר לשיח וליצירת חיבור של הגולשים לבלוג שלכם.  ברגע שהגולשים שלכם ירגישו שיש להם מקום שעונה להם על שאלות ונותן להם מידע (חינם!!) – הם יחזרו לביקורים חוזרים.   כך גובר הסיכוי שביום מן הימים הם גם ישתמשו בשירותים שלכם כשהם יצטרכו.     וגם מחוץ לבלוג, היו חברותיים דרך פייסבוק, טוויטר, פורומים וכל הזמן תמשיכו לבנות את הדמות שלכם ברשת.

.

הקלו על הגולשים שלכם לחזור שוב:

אפשרו רישום לניוזלטר או למעקב אחר הפוסטים שעולים בבלוג.  כך בכל פוסט שתעלו, הגולשים שלכם יקבלו אוטומטית עדכון בנושא ויחזרו לקרוא את התוכן החדש שהעליתם.

.

קדמו את הבלוג שלכם בגוגל:

קידום בלוג הוא בדיוק כמו קידום אתר אינטרנט הראשי של החברה שלכם.  גם הוא דורש קידום ואחזקה שוטפת של הוספת קישורים ותכנים מתעדכנים על בסיס שוטף.    עם זאת, במידה ותעשו עבודה טובה עם תכנים מעניינים ותדאגו ליצור קישורים שוטפים מהפייסבוק ומגולשים חוזרים ששומרים את האתר בסימניות שלהם – תרוויחו קידום בחינם.   ככל שהבלוג שלכם יהיה מקודם כך יתקדמו גם האתרים שהוא תומך בהם.

.

כותרות אטרקטיביות לפוסטים:

כשמשתפים פוסטים בראש, השיתוף כולל בדרך כלל את כותרת המאמר ומשפט ראשון מתוכו.   איכות הכותרת ורמת הסקרנות שהיא תעורר בגולשים – תקבע כמה מהם יחליטו ללחוץ עליה ולהיכנס לקרוא את המשך הפוסט בבלוג.

.

ערך מוסף:

אנו חוזרים על זה בכל פעם וזהו בהחלט אחד הפרמטרים החשובים ביותר בבלוגים.  אם לא תתנו ערך מוסף לגולשים שלכם – הם לא יחזרו לבלוג שלכם.   כמה פשוט וכמה חשוב.

.

אתם מוזמנים להוסיף טיפים משלכם

השאר תגובה

צרו איתנו קשר

פוסטים נוספים

בעולם הדיגיטלי התחרותי של ימינו, משווקים ובעלי אתרים נדרשים להיות ערניים ומעודכנים בכל רגע נתון. לא מספיק רק ליצור תוכן איכותי ולקוות שהקהל יגיע

על פי ההגדרה היבשה "פרומפט הוא סוג של קלט בדוגמת הנחיה, שאלה או שאילתה המוזנת לתוך מודל שפה או בינה מלאכותית, כדי לקבל תצר

בעידן הדיגיטלי זמן הוא קריטי, וזה נכון גם בעולם ה-SEO. אחד האתגרים הגדולים ביותר לבעלי אתרים הוא להבטיח שדפים מהאתר שלהם מתאנדקסים במהירות על

גוגל דיסקבר (או ה- FEED של גוגל) הוא הממשק של גוגל שממליץ על תכנים רלוונטיים ישירות מתוך אפליקציית גוגל במובייל (אנדרואיד/אפל).   כחלק מהתהליך שבו

בגלישה באתרי אינטרנט או בקריאת מגזינים ועיתונים אנחנו ניתקל ב3 סוגים עיקריים של כתיבה: מאמר , ידיעה חדשותית וכתבה. ההבדלים ביניהם לא תמיד ברורים

אחד הנושאים שכל איש SEO (כולל אני בשנים האחרונות) נוהג לציין את חשיבותו בהקשר של מחקר מילים וכתיבת תוכן SEO לאתר, הוא נושא ה-