כתיבת מאמרים – איך כותבים מאמרים שגולשים אוהבים לקרוא?

AD תוכן ומדיה הנה חברה לקידום אתרים מבוסס תוכן.
משנת 2006 אנחנו כותבים תכנים ומקדמים אתרים רבים ברשת.

שירותי החברה כוללים:
1. כתיבת תוכן מקצועי לאתרים
2. קופירייטינג ותוכן שיווקי
3. קידום אתרים אורגני

צרו עמנו קשר: 077-223-1900
ימים א'-ה' 9:00-17:00
http://www.ad-media.co.il
[email protected]

מאמרים אחרונים:

פוסטים דומים

איך כותבים מאמרים?

  1. כמה שלבים מקדימים: להבין מיהו קהל היעד של המאמר ואיפה הוא עתיד להתפרסם, להבין באיזה סוג מאמר מדובר (שיווקי/SEO), כתיבת פסקת פתיחה מושכת, בחירת מילות מפתח לקידום במאמר.
  2. התוכן חייב להיות מעניין וקריא.  אם הוא לא מעניין והגולש בורח אחרי 3 שניות, לא עשינו בזה כלום.   
  3. הפסקה הראשונה היא החשובה ביותר בכל מאמר והיא תקבע מי ימשיך אתכם הלאה.  תחשבו טוב איך לפתוח את המאמר וכוונו לצורך שעליו עונה המאמר והתועלת שיקבל הגולש
  4. כתיבת מאמרים חייבת להיות עם קשר רציף בין פסקאות.  המאמר צריך להיות קולח לקריאה
  5. תקראו את המאמר אחרי שאתם כותבים – כנראה שתגלו שם שגיאות כתיב מקריות, טעויות תחביר (שימו לב בעיקר לזכר/נקבה, יחיד/רבים ושיוך נכון של מילות יחס ופעלים)
  6. לא למרוח – לא להגיד בכמה משפטים את אותו הדבר בדיוק. לא להגזים במילות יחס ומילות תיאור כדי "לצבור" מילים.
  7. לא לרשום משפטים סתמיים שלא אומרים שום דבר.  למשל: "עבודות שיפוצים נעשות על ידי שיפוצניקים".
  8. אם אתם לא מבינים משהו או שההנחיות לא מספיק ברורות- תשאלו.  לא להמציא.  אם חסר לכם חומר, תבקשו.  
  9. להבין מה הייעוד של הדף אליו אתם כותבים: דינו של תוכן בדף מוצר באתר מכירות אינו דינו של דף בית או של ניוזלטר או של מאמר שנועד לקידום של מילות מפתח

כתיבת מאמרים לאתר הפכה בשנים האחרונים למקצוע נפוץ שיש לו ביקוש רב.  זו הסיבה שמכל עבר צצות חברות תוכן שמספקות שירותי שירותי תוכן.

איפה הבעיה מתחילה?

כולם כבר הבינו שתוכן משמש כפרמטר חשוב ועיקרי בקידום אתרים וככל שיש יותר ממנו – ככה יותר טוב לאתר.  אז זהו שהכמות לבדה כבר לא מספיקה.  העדכון האחרון של גוגל , גוגל פנדה, שם דגש על איכות התוכן באתרים ואף פגע באופן קריטי באתרים בהם ישנו תוכן שאינו תורם ובעל ערך מוסף לגולשים (ויש דרכים לבדוק את זה).

בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם מסמך הנחיות כתיבת מאמרים:

שלב ראשון:  למי אנחנו כותבים?

חשוב להפריד ולהבדיל – האם הכתבה מיועדת עבור אתר של לקוח / אתר תדמיתי של חברה או שמא מדובר במאמר שמיועד להפצה באתרי מאמרים או אתר כלשהו ברשת – על מנת לקדם את אתר הלקוח בעזרת קישורים.

במידה ומדובר באתר לקוח / אתר תדמיתי של חברה – עלינו להשקיע ולייצר תוכן סופר איכותי – חשוב לייצר תוכן שייתן ערך מוסף לגולשים ובאמת יעניק מידע ולא סתם ירשום רצף משפטים שלא קשורים אחד לשני.

שלב שני: כתיבת מאמרים שיווקיים או תוכן SEO?

ישנם הבדלים בין כתיבה שיווקית לבין כתיבה למטרות קידום אתרים (SEO).

כתיבת מאמר שיווקי נועדה לרוב למשוך את הגולשים לאתר, להעביר להם מסר מסוים ולהניע אותם לפעולה.  כתיבה כזו מאפיינת תוכן המופיע בדפי בית או דפי אודות של אתרים, תוכן המופיע בדפי נחיתה או ניוזלטר למשל.    המטרה היא לייצר תוכן שיווקי אודות החברה או אודות מוצר / שירות מסוים של החברה, כשהתוצר צריך להיות פעולה כלשהי שתבוצע על ידי הגולש – רכישת מוצר, השארת פרטים בטופס צור קשר וכדומה.

שלב שלישי: כתיבת מאמרים לקידום מילות מפתח (SEO)

הערה: אני מעדיף להסתכל כיום על מאמרי SEO כתוכן מקצועי לכל דבר.  נגמרו הימים שיכולנו לשרבב מספר מילות מפתח ולהתקדם בגוגל.  הגולשים צריכים לאהוב את התוכן ולכן כתיבת מאמרים חייבת להיעשות באופן מקצועי שמספק ערך רב לגולש (ולא רק לגוגל…)

לצד הבהרה זו, עדיין יש חשיבות גדולה למילות מפתח

שיבוץ מילות מפתח:

אחד הדברים החשובים ביותר במאמרי קידום זה שיבוץ נכון של מילות מפתח. כשמזמינים מאמר מכתב תוכן – מגישים לו יחד עם המאמר את מילות המפתח הרצויות לקידום באותו המאמר.

מילת מפתח ראשית – המילה הראשית לשיבוץ המאמר.  מילת מפתח זו תופיע בכותרת המאמר ובחלק מכותרות המשנה של המאמר.  את מילה זו / ביטוי זה יש לשבץ באופן שוטף במסגרת המאמר.  הייתי ממליץ להתרחק מהמשוואות של כמה פעמים לשבץ

או באיזה אחוז צפיפות להשתמש.    מילת המפתח רצוי שתשובץ בכותרות המאמר  (Title , H1 וכד'),  תגיות על תמונות alt , באופן שוטף במאמר ועל גבי קישורים נכנסים לאותו דף.

מילות מפתח משניות נוספות לשיבוץ: בכל מאמר, מלבד מילת המפתח הראשית, בדרך כלל נבקש להוסיף ולשבץ מילות מפתח נוספות.  מה תפקידן של מילות מפתח אלו?  על גבי מילות מפתח אלו נוציא קישורים בהמשך לקידום דפי נחיתה רלוונטיים באתר.

למשל אם אנחנו מקדמים אתר על המילה קידום באינטרנט ונושא המאמר הוא "קידום אתרים בגוגל", אז במהלך המאמר שעוסק בביטוי קידום אתרים בגוגל  – ישובץ גם הביטוי קידום באינטרנט ועליו נשבץ את הקישור לדף הרלוונטי.

מילות מפתח נוספות יש לשבץ לפחות פעם אחת במאמר. לכאורה – פשוט ביותר. אבל גם כאן חשוב לשים לב לדגשים הבאים כשמשבצים את כל מילות המפתח על מנת שהמאמר יכתב בצורה נכונה.

בסופו של יום מילות מפתח בעלי חשיבות משנית – קודם כל חשוב שהתוכן יהיה קריא , נגיש לגולש ומעניין.  אם התוכן לא מעניין והגולש בורח ממנו – זה לא שווה כמה מילות מפתח שיבצתם בו!

דגשים לפיזור מילת מפתח ראשית

כלל הברזל צריך להיות לוגיקה.   בהנחה ואתם כותבים מאמר על נושא כלשהו – מן ההיגיון שבפסקה הראשונה וכבר בשורה הראשונה נשבץ את מילת המפתח שהיא נושא המאמר.  בדרך כלל הפסקה הראשונה תדון ותפרט אודות נושא המאמר ולכן יש צורך בשיבוץ מילת המפתח פעם-פעמיים בפסקה הראשונה.  במסגרת המאמר ניתן לפזר באופן שוטף והגיוני (במקום שזה משתלב ולא בכוח).   כמו כן ראוי להוסיף ולשבץ את מילת המפתח פעם נוספת גם בסוף המאמר (שם הגיוני שנדבר ונסכם שוב את נושא המאמר).
  • אין לשבץ את מילת המפתח פעמיים באותו משפט.
  • ניתן להשתמש במילת מפתח ראשית פעם אחת בתור כותרת משנה במאמר.
  • יש לשבץ את מילת המפתח הראשית במשפט הראשון של המאמר ובפסקה האחרונה של המאמר.

דגשים לפיזור מילות מפתח משניות:

  • מילת מפתח משנית תופיע לפחות פעם אחת במאמר.
  • ·         אין לשבץ מילת מפתח משנית בפסקה הראשונה של המאמר.  (באתרים בהם מופצים מאמרים להפצה, בדרך כלל ישנה הנחיה לא להוציא קישורים מהפסקה הראשונה).
  • ·         אין לפתוח פסקה במילת מפתח משנית.
  • אין להשתמש במילת מפתח משנית ככותרת במאמר (במידה ואין ברירה – עליכם לשבץ את מילת המפתח המשנית פעם נוספת בתוך הפסקה)

.

כתיבת מאמרים – דגשים נוספים:

  • יש לשבץ מילות מפתח על פי המבוקש – אך בצורה הגיונית ולא בצורה שכופה את עצמה על הטקסט.
  • אין לשנות את כתיב מילת המפתח! אין דין "אמנות" כדין "אומנות".
  • מילת המפתח צריכה לבוא בפני עצמה. אין דין "משחק כדורגל" כדין "במשחק כדורגל".
  • אין לשים 2 מילות מפתח (ראשית או משנית) באותו משפט.

זו כל תורת מילות המפתח על רגל אחת. היעזרו בכללים אלו על מנת לכתוב מאמרים ברמה גבוהה יותר לעבודה פורייה ואיכותית.

וכלל אחרון וחשוב – מאמר מיועד קודם כל עבור הגולשים ואחר כך עבור מנועי החיפוש – אכן צריך לקדם מילות מפתח אבל לא על חשבון הגולש..  הקפידו לשמור על רצף הגיוני במאמר בין פסקה לפסקה, הקפידו על טעויות כתיב והגהה נכונה במאמר ויותר מכל – הקפידו לתת לגולשים שלכם ערך – אחרת הם יברחו מהאתר וזה לא יעזור לאתר להתקדם לשום מקום!!!      

ולפני שנשכח , כלל ברזל אחרון – מקוריות!  העתקת תכנים לא בבית ספרנו!                                                                             

קראו על סדר פעולות כתיבת תוכן לאתרים

קראו על 10 החוקים החשובים בכתיבת תוכן לאתרים

קראו מדריך כתיבת תוכן לאתר    

מדריך איך כותבים תוכן שיווקי 

תוכן חברתי – היום צריך אינטראקציה!

תוכן סמנטי – גוגל נהיה חכם יותר וכך גם התכנים שלנו צריכים להיות